دانستنیهای پزشکی

دانستنیهای پزشکی

اطلاعات بهداشتی و درمانی پاک نت بناب
دانستنیهای پزشکی

دانستنیهای پزشکی

اطلاعات بهداشتی و درمانی پاک نت بناب

راه های درمان عفونت های قارچی در بانوان

راه های درمان عفونت های قارچی در بانوان

اشاره به اینکه خارش در خانم‌ها یکی از مشکلاتی است که استفاده از استخر یا در سفر ایجاد می‌شود،
خارش ناحیه تناسلی اغلب ناشی از عفونت‌های قارچی این ناحیه است، گفت: این عفونت با علایمی مانند ترشحات سفید رنگ و پنیری شکل بروز می کند.
در مواردی که دسترسی به پزشک امکان پذیر نیست، خانم ها می توانند با استفاده از کرم موضعی هیدروکورتیزون و کرم واژینال کلوتریمازول که به راحتی و بدون نسخه پزشک در هر داروخانه‌ای قابل تهیه است، به طور موقت از این مشکل، خلاصی یابند.
در بسیاری از موارد ممکن است خارش زمینه عصبی داشته باشد، در این صورت استفاده از داروهای آرام بخش ضعیف موجب بهبودی می‌شود.
علی رغم بهبودی نسبی با این داروها، خانم ها حتما باید جهت انجام معاینات و بررسی های لازم، به پزشک متخصص مراجعه کنند.
در مواردی که خارش زمینه عصبی دارد، اغلب پس از یک روز پر استرس ایجاد می‌شود، در این حالت با استفاده از داروهای گیاهی آرام بخش مانند گل گاوزبان همراه با سنبل الطیب می توان آرامش نسبی را بدست آورد تا پس از آن با استفاده از درمان‌های دارویی موقتا با این مشکل کنار آمد و سپس با مراجعه به پزشک و معاینه، علت اصلی بیماری برطرف شود.
استفاده از لباس های نخی و گشاد خصوصا در فصل گرما در پبشگیری از عفونت‌های قارچی بسیار موثر است.
استفاده مکرر از این مواد موجب برهم زدن محیط طبیعی واژن شده، افزایش زمینه بروز عفونت‌های قارچی را به همراه دارد.
ابتلا به عفونت‌های قارچی شیوع بالایی دارد ولی در عین حال درمان‌های آسان و دسترسی برای آن وجود دارد، عدم درمان به موقع این بیماری موجب مزمن شدن عفونت و طولانی شدن روند درمانی می شود.
برای پیشگیری از ابتلا به عفونت‌های قارچی، پوشیدن لباس زیرنخی، پرهیز از دوش واژینال به غیر از موارد ضروری، خشک کردن و تعویض لباس‌های زیر خیس یا نمدار به هنگام رفتن به دستشویی و استفاده از لبنیات به ویژه ماست توصیه می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد