دانستنیهای پزشکی

دانستنیهای پزشکی

اطلاعات بهداشتی و درمانی پاک نت بناب
دانستنیهای پزشکی

دانستنیهای پزشکی

اطلاعات بهداشتی و درمانی پاک نت بناب

خواص گشنیز، از کمک به لاغر شدن تا تاخیر در خراب شدن غذاها


خواص گشنیز، از کمک به لاغر شدن تا تاخیر در خراب شدن غذاها


۱۳۹۴/۰۱/۳۰ - ۱۷:۰۳ - کد خبر: 144883

خواص گشنیز، از کمک به لاغر شدن تا تاخیر در خراب شدن غذاها

سلامت نیوز: دانشمندان می‌گویند خوردن هر چه بیشتر سبزی‌ها، مثلاً گشنیز، خطر چاقی، دیابت و بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد، مو و پوست شفاف‌تری درست می‌کند و درحالی‌که انرژی شما را بالا می‌برد، وزنتان را پایین می‌آورد.


به گزارش سلامانه به نقل از سایت «مدیکال نیوز تودی»، گشنیز سرشار از آنتی‌اکسیدان است و به همین دلیل، اگر روغن برگ آن را به غذاهای دیگر بزنید، مانع از خراب شدن آن‌ها می‌شود یا خرابی‌شان را عقب می‌اندازد. برگ گشنیز هم‌چنین ویژگی‌های آنتی باکتریال دارد. علاوه بر این، به‌عنوان تصفیه‌کننده طبیعی آب، روی آن تحقیق‌شده است.


خوردن آن باعث می‌شود غذایتان بدون اینکه نمک، چربی یا کالری بیش‌تری بگیرد، طعم متفاوتی پیدا کند.


بهترین و بدترین نوشیدنی‌ها برای کاهش وزن


بهترین و بدترین نوشیدنی‌ها برای کاهش وزن


سلامت نیوز:آبمیوه‌ها و بالأخص آبمیوه‌های صنعتی برای لاغری مناسب نیستند. اما اسموتی‌ها کالری کمتری به نسبت آبمیوه‌ها دارند و تا حدی در رژیم لاغری مجاز هستند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از همشهری آنلاین ،فصل بهار و تابستان که از راه می‌رسد، افراد نیاز بیشتری برای مصرف انواع نوشیدنی‌ها دارند. از طرفی بسیاری از افراد به دلیل تمایل به لاغری، به کالری این نوشیدنی‌ها توجه بیشتری نشان می‌دهند. در این مقاله سعی داریم شما را با نوشیدنی‌های مناسب و نوشیدنی‌های مضر برای روند کاهش وزن آشنا کنیم.


آب؛ همیار لاغری است


نوشیدنی‌های کربناته (مانند انواع نوشابه ها و نوشیدنی‌های ورزشی) را با آب جایگزین کنید. همین امر باعث می‌شود هزاران کالری در روز را کاهش دهید. 2 لیوان آب پیش از هر وعده غذایی بنوشید زیرا باعث می‌شود احساس سیری کنید درحالی‌که چیز خاصی میل نکرده‌اید. در ضمن نوشیدن مقادیر کافی از آب باعث اثرات مثبتی بر روی متابولیسم شما می‌شود.


شربت‌ها؛ تباه‌کننده روند کاهش وزن


هر بار که شما یک بطری از انواع شربت‌ها، لیموناد، نوشابه‌های غیر گازدار و ... را مصرف می‌کنید چندین کالری دریافت می‌نمایید. اگر شما غذاها و نوشیدنی‌هایی مصرف می‌کنید که بیش‌ از حد به شما کالری می‌دهند، سعی کنید مصرف آن‌ها را متوقف نمایید.


آبمیوه‌های صنعتی؛ مناسب نیستند


آبمیوه‌ها به‌اندازه شربت‌ها کالری دارند. اما دارای مواد مغذی مناسبی نیز می‌باشند. مشکل اینجاست که شما تمام مواد مغذی و آنتی‌اکسیدان‌های موجود در آبمیوه‌ها را می‌خواهید اما به شیرینی اضافه موجود در این آبمیوه‌ها نیازی ندارید. آبمیوه‌های 100 در صد طبیعی را جستجو کنید. مطمئناً آبمیوه‌های شفاف و فرآوری شده دارای شیرین‌کننده‌ها و افزودنی‌های دیگری هستند. برچسب مواد غذایی را چک کنید تا مطمئن شوید که آنچه در دست دارید از چند درصد آبمیوه طبیعی تشکیل یافته است. شما می‌توانید میزان کالری دریافتی خود را از طریق نوشیدن مخلوط آب با مقدار کمی آبمیوه کاهش دهید.


آب سبزیجات؛ کمک‌کننده روند لاغری


آب سبزیجات به‌اندازه آب‌میوه‌ها دارای مواد مغذی هستند؛ درحالی‌که به‌اندازه نصف آب‌میوه‌ها کالری دارند و از سدیم بیشتری تشکیل یافته‌اند. یک فنجان آب گوجه‌فرنگی دارای 41 کالری است. درحالی‌که یک فنجان آب پرتقال دارای 122 کالری است. آب‌میوه‌ها و آب سبزیجاتی را انتخاب کنید که پالپ دارند که احساس گرسنگی را کنترل می‌کنند.


اسموتی‌ها؛ مناسب‌تر از آبمیوه‌ها


موز، توت‌فرنگی و آناناس را در یک مخلوط‌کن بریزید و یک اسموتی میوه‌ای خوشمزه درست کنید. سعی کنید اسموتی را خودتان در خانه تهیه کنید تا بتوانید مواد تشکیل‌دهنده و نیز کالری آن را مطابق با سلیقه خودتان تنظیم کنید. شیر نیم درصد چربی یا شیر بادام و میوه‌های تازه یا میوه‌های فریز شده تمام چیزی است که شما نیاز دارید تا یک اسموتی سالم، خوشمزه و مقوی تهیه کنید.


اسموتی‌ها به علت اینکه از مخلوط میوه‌ها به‌طور کامل تشکیل یافته‌اند، به نسبت آبمیوه‌ها که فیبر ندارند. برای لاغری مناسب‌تر هستند و میزان کالری کمتری به نسبت آبمیوه‌ها با مقدار مشابه دارند. اسموتی‌های کافی‌شاپ ممکن است دارای بستنی، عسل، یا سایر شیرین‌کننده‌ها باشند که میزان کالری آن را افزایش می‌دهند.


شیر کم‌چرب؛ همیار شناخته‌شده لاغری


مصرف مواد غذایی سرشار از کلسیم باعث تناسب‌اندام شما می‌شود و کمک می‌کند تا شما لاغر شوید. تحقیقات متعدد نشان می‌دهد نوشیدن مقادیر فراوانی شیر یا مصرف انواع دیگر لبنیات باعث کاهش وزن می‌شود. برای بهره‌وری بیشتر، از لبنیات کم‌چرب استفاده کنید. زیرا چربی شیر خود به‌ اضافه‌وزن کمک می‌کند. اما مصرف لبنیات کم‌چرب یا نیم درصد چربی به علت دارا بودن مقادیر فراوانی کلسیم برای شما مفید است.


نوشابه‌های انرژی‌زا؛ تباه‌کننده روند کاهش وزن


بسیاری از نوشیدنی‌های ورزشی یا نوشابه‌های انرژی‌زا مانند یک بمب انرژی عمل می‌کنند. آن‌ها کالری اضافه‌تری دارند. اما میزان ویتامین‌ها و مواد معدنی در آن‌ها با سایر نوشیدنی‌های کم انرژی مشابه است. اگر شما در حال لاغر شدن هستید، تمرینات شدید بدنی انجام می‌دهید و تعریق شدیدی دارید؛ سعی کنید بدن شما همیشه هیدراته باشد یا به عبارتی همیشه مقادیر فراوانی آب بنوشید. اما مصرف نوشیدنی‌های ورزشی و انرژی‌زا برای شما مناسب نمی‌باشد.


قهوه سیاه؛ پیشنهادی مناسب برای لاغری قهوه


وقتی شما به مقداری کافئین نیاز دارید، قهوه گزینه بهتری به نسبت نوشیدنی‌های انرژی‌زا است. قهوه سیاه بدون کالری است و سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها می‌باشد. تحقیقات نشان می‌دهد نوشیدن مقادیر متعادلی قهوه (حدود 3- 4 فنجان در روز) خلق‌وخو، تمرکز و عملکرد ذهنی شما را افزایش می‌دهد و احتمال ابتلا به دیابت نوع دو و برخی از انواع سرطان‌ها را کاهش می‌دهد.


قهوه مخلوط با خامه و شکر؛ تباه‌کننده روند لاغری


وقتی شما به قهوه ،خامه و شربت‌های طعم دار می‌افزایید قهوه سیاه را با مقادیر فراوانی از چربی و شکر پرکالری می‌کنید. در نتیجه هر فنجان قهوه ممکن است تا 570 کالری، به انرژی‌اش افزوده شود. یعنی به‌اندازه کالری یک وعده کامل غذایی. اگر قهوه سیاه را دوست ندارید کمی شیر و مقداری شیرین‌کننده طبیعی مانند عسل به آن بیفزایید تا کالری آن همچنان پایین بماند.


چای سبز؛ کمک‌کننده روند لاغری


اگر شما می‌خواهید کمی لاغر کنید، چای سبز گزینه مناسبی است. چای سبز بدون کالری است. تحقیقات نشان می‌دهد که چای سبز کاهش وزن را تحریک می‌کند. ریزمغذی به نام کاتچین و کافئین، نقش مهمی در اثرات کاهش وزن چای سبز دارند. حداقل دو بار در روز چای سبز بنوشید تا اثرات آن را مشاهده نمایید.


خوراکی های چربی سوز را بشناسید

خوراکی های چربی سوز را بشناسید

خوراکی
شناسهٔ خبر: 2536359 
برخی از مواد خوراکی دارای تاثیرات بالای گرمازایی از طریق فرایندهای فیزیولوژیکی هستند، از اینرو شما می توانید با خوردن آنها، کالری بسوزانید.

به گزارش خبرنگار مهر، برخی مواد خوراکی دارای تاثیرات بالای گرمازایی هستند که با خوردن آنها، کالری می سوزانید. از سوی دیگر، برخی مواد خوراکی دیگر حاوی مواد مغذی و ترکیباتی هستند که باعث افزایش سوخت و ساز متابولیکی بدن شما می شوند. شما می توانید با مواد خوراکی زیر فرآیند متابولیسم بدن خود را افزایش دهید.

تمامی انواع غلات

بدن شما در زمان تجزیه تمام مواد خوراکی (مخصوصاً مواد خوراکی غنی از فیبر نظیر جو و برنج) در مقایسه با مواد غذایی فرآوری شده، دو برابر کالری می سوزاند.

گوشت های کم چربی

پروتئین حاوی تاثیر بالای گرمازایی است: بدن شما در حین هضم غذای حاوی پروئین، حدود ۳۰ درصد کالری می سوزاند؛ بدین ترتیب بدن برای هضم سینه مرغ حاوی ۳۰۰ کالری، ۹۰ کالری انرژی می سوزاند.

محصولات لبنی کم چرب

این محصولات لبنی غنی از کلسیم و ویتامین D، به حفظ و ساخت ماهیچه کمک می کنند که مسلماً در حفظ متابولیسم قوی هم نقش موثری دارند.

چای سبز

طبق گزارش «مجله تغذیه بالینی آمریکا»، نوشیدن چهار فنجان چای سبز در روز به افراد کمک می کند تا در حدود نیم کیلو در طول هشت هفته وزن کم کنند. EGCG، عصاره چای سبز است. این ترکیب موجود در جوشانده چای سبز به طور موقت موجب تسریع روند متابولیسم بعد از هر بار نوشیدن آن می شود.

عدس

یک فنجان عدس، ۳۵ درصد از آهن مورد نیاز روزانه بدن ما را تامین می کند. در حدود ۲۰ درصد افراد با کمبود آهن روبرو هستند.کمبود یک ماده غذایی موجب کُند شدن روند متابولیسم می شود، چراکه بدن ما برای انجام یک عملکرد مناسب با کمبود مواد مغذی روبروست.

فلفل قرمز تند و آتشین

«کاپسیسن»، ترکیب موجود در فلفل که موجب تندی آن می شود، بدن شما را گرم می کند و همین مسئله باعث می شود که شما کالری بیشتری بسوزانید. خوردن فلفل به هر شکلی اعم از خام، پخته، خشک شده یا پودری برای شما مفید است. به سوپ، تخم مرغ و گوشت، کمی پودر فلفل قرمز یا سس تند اضافه کرده و بعد میل کنید.

جوک

 ژاپنى یه جورى در برابر شکسته شدن مقاومت میکنه که انگار ناموسش با تاپ و شلوارک توشه !!

گربه ها

گربه ها یجورى وامیستن نگات میکنن بعد میدوئن میرن که انگار همه چى رو فهمیدن میخوان برن به بقیه هم بگن... 

مهران مدیری

مهران مدیری با این سریالی که ساخته باید واسه یه سرماخوردگی ساده بره ترکیه، اینجا فکر نکنم هیچ دکتری تحویلش بگیره !

مثل یک پرنسس

می گن مردی که با خانمش مثل یک پرنسس رفتار می کنه، معلومه که تو دست های یک ملکه بزرگ شده. لامصب ولی هرکی به تور ما می خوره، ننه ش جادوگر شهر اوز بوده !

ﺗـﺮﻣـﺰ ﺩﺳـﺘـﯽ

ﮐـﺸـﯿـﺪﻥ ﺗـﺮﻣـﺰ ﺩﺳـﺘـﯽ ﺩﺭ ﺍﯾـﺮﺍﻥ، ﻗـﺒـﻞ ﺩﻋـﻮﺍ ﺗـﻮ ﺧـﯿـﺎﺑـﻮﻥ.. ﻗـﺪﺭﺗـﯽ ﺑـﻪ ﺁﺩﻡ ﻣـﯿـﺪﻩ ﮐـﻪ ﻓـﻨـﻮﻥ ﻣـﻌـﺒـﺪ ﺷـﺎﺋـﻮﻟـﯿـﻦ ﺩﺭ ﭼـﯿـﻦ ﻫـﻤـﭽـﯿـﻦ ﻗـﺪﺭﺗـﯽ رو ﻧـﻤـﯿـﺪﻩ (^!^)

جلسه خواستگاری

تو جلسه خواستگاری: دﺧﺘﺮﻩ به ﭘﺴﺮﻩ ﻣﯿﮕه: ﺧﻮﺩﺗﻮ ﻣﻌﺮﻓﯽ ﮐﻦ ! پسره ﻣﯿﮕﻪ : 28 ﺳﺎﻟﻤﻪ ! ﭘﺰﺷﮑﻢ، ﺩﻭ ﺗﺎ ﺧﻮﻧﻪ ﺩﺍﺭﻡ، ﻣﺎﺷﯿﻨﻢ لکسوس ﻣﺸﮑﯿﻪ ! ﺑﺎﺑﺎﻡ ﮐﺎﺭﺧﻮﻧﻪ ﺩﺍﺭﻩ، ﺗﮏ ﻓﺮﺯﻧﺪﻡ ! و ﺷﻤﺎ؟ دختره میگه: به ﻧﺎﻡ ﺧﺪﺍ، ﻫﻤﺴﺮت

مردها

مردها موجودات خطرناکی هستند . . . . . . . . . . اما لازمه حتما یکیشونو داشته باشی که از بقیه در امان باشی . . . . . . . . . . یه چیزی تو مایه های واکسیناسیونه

نامه اعتراض آمیز

نامه اعتراض آمیز جمعی از پزشکان به رییس صدا و سیما در اعتراض به سریال در حاشیه: . . . . . . . ﮦℓﮧﮩﮨℓﮦℓﮧﮨℓﮧﮨℓﮦﮧﮨℓﮦ ﮦℓﮧﮩﮨ ℓﮦℓﮧﮨℓﮧﮨℓﮦﮧﮩﮨℓﮧﮩﮨℓﮦℓﮧﮨℓﮦ ﮧﮨℓ ﮦℓﮧﮩﮨ ℓﮦℓﮧﮨℓﮧﮨℓﮦ ﮧﮩﮨℓﮧﮩﮨℓﮦℓﮧﮨℓﮦ ﮧﮨℓﮦℓﮧﮩﮨ ℓﮦℓﮧﮨℓﮧﮨℓﮦ ﮦℓﮧﮩﮨℓﮦℓﮧﮨℓﮧﮨℓﮦﮦℓﮧﮩﮨ ℓﮦℓﮧﮨℓﮧﮨℓﮦﮦℓﮧﮩﮨ ℓﮦℓﮧﮨℓﮧﮨℓﮦ

ایران و امریکا

الان ایران و امریکا  ﺩﺭ عراق ﺩﺭ ﮐﻨﺎﺭ ﻫﻢ ﻣﯽﺟﻨﮕﻨﺪ.   ﺩﺭ ﯾﻤﻦ ﻋﻠﯿﻪ هم ﻣﯽﺟﻨﮕﻨﺪ.  و ﺩﺭ ﺳﻮﺋﯿﺲ  ﺑﺎ ﻫﻢ ﻣﺬﺍﮐﺮﻩ ﻣﯽﮐﻨﻨﺪ. خدا شاهده ما که گیج شدیم! محض احتیاط خواهرم شما حجابتو رعایت کن تا ببینیم چی میشه

صدای در بود

دیروز دوس دخدرم تا نشست تو ماشین زااااررررت گوزید... بعد واسه اینکه بگه من نبودم هی در ماشینو باز میکرد محکم میبست که بگه صدای در بود! . . . . منم گفتم: درست شد عزیزم دیگه نمیگوزه !

ﺑﺴﺎﻁ ﺷﺎﺩﯼ ﻭ ﺭﻓﺎﻩ

ﺍﻣﺎﻡ ﺟﻤﻌﻪ ﺗﻬﺮﺍﻥ : ﺗﺎ ﺯﻣﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﺑﺴﺎﻁ ﺷﺎﺩﯼ ﻭ ﺭﻓﺎﻩ ﺑﺮﺍﯼ ﺟﻮﺍﻧﺎﻥ ﻓﺮﺍﻫﻢ ﺍﺳﺖ ﺁﻧﺎﻥ ﺗﻦ ﺑﻪ ﺍﺯﺩﻭﺍﺝ ﻧﻤﯿﺪﻫﻨﺪ . . . . . .  ﻓﮑﺮ ﮐﻨﻢ ﻣﯿﺨﻮﺍﻥ ﺩﯾﺴﮑﻮﻫﺎ ﻭ ﮐﺎﻓﻪ ﻫﺎﺭﻭ ﺟﻤﻊ ﮐﻨﻦ. ﺣﺎﻻ ﭼﯿﮑﺎﺭ ﮐﻨﯿﻢ؟؟؟؟ :(

فیش حج

یارو رفته فیش حج بگیره، فیش رو گذاشتن تو پلاستیک مشکی بهش دادن !!

ﻣﺮﮐﺰ ﺧﻮﻥ

ﺍﻣﺮﻭﺯ ﺭﻓﺘﻢ ﻣﺮﮐﺰ ﺧﻮﻥ ﯾﻪ ﮐﯿﺴﻪ ﺧﻮﻥ ﺩﺍﺩﻡ  . . ﺩﻭ ﮐﯿﺴﻪ ﺧﻮﻥ ﺑِﻬﻢ ﺯﺩﻥ، ﺗﺎ ﺑِﻪ ﻫﻮﺵ ﺍﻭﻣﺪﻡ. یارو گفت دیگه اینورا پیدات نشه عوضی :))

از آدمهای شهر بیزارم

از شادمهر عقیلی عزیز یه سوال داشتم. تو اون آهنگی که میخونه از آدمهای شهر بیزارم چون با یکیشون خاطره دارم . . . . . . . . شهر مورد نظر احیانا جده نیست؟

در وصف مادر

صبح که از خواب پا میشی جمع کردن لحاف تشکت رو ننداز گردن مادرت، این جملات فلسفی که در وصف مادر میکنی تو حلق ما پیشکشت

صفه یه دونه ای

مورد داشتیم دختره رفته نونوایی، رفته تو صفه یه دونه ای , بعد نوبتش که شده گفته سه تا میخوام. شاطر بهش گفته پس چرا تو این صف وایسادی؟ دختره گفته آخه من یه دونه ام, نه داداش دارم نه خواهر.. آخه گفتند یه دونه ای ها اینجا وایستن . . . . . . میگن شاطره رو خودش کنجد پاشیده و پریده توى تنور!

پشت خاکریز

یارو میره پشت خاکریز دستشویی کنه.. تو همون حالت میبینه دو تا فرشته دو طرفشو گرفتن دارن می برنش بالا ! میگه اتفاقی افتاده ؟؟ میگن رو مین ریدی برادر ..  :))))))))))))

دختره رو ادد کردم

دختره رو ادد کردم... پیام ﺩﺍﺩ: ﻣﺮﺳﯽ ﺍﺯ ادد ﮐﺮﺩﻧﺘﻮﻥ : ﺧﻮﺍﻫﺸﺎ ﺑﻬﻢ پی ام ﻧﺪﯾﻦ ﺳﻮﺍﻻﯼ ﺷﺨﺼﯽ ﻧﭙﺮﺳﯿﻦ ﻧﺰﺍﺭﯾﻦ ﺍﺯ اکسپت ﮐﺮﺩﻧﺘﻮﻥ ﭘﺸﯿﻤﻮﻥ ﺷﻢ !!! ﻣﻦ بی اف ﻓﺎﺏ ﺩﺍﺭﻡ ﺧﯿﻠﯽ ﻫﻢ ﺩﻭﺳﺶ ﺩﺍﺭﻡ !!! ﺍﻻﻥ 3 ﺳﺎﻟﻪ ﺑﺎ ﻫﻤﯿﻢ ﺧﺎﻧﻮﺍﺩﻩ ﻫﺎﻣﻮﻧﻢ ﺩﺭ ﺟﺮﯾﺎﻥ ﻫﺴﺘﻦ ﺍﯾﺸﺎﻻ ﺍﮔﻪ ﺧﺪﺍ ﺑﺨواد ﻣﺎﻩ ﺁﯾﻨﺪﻩ ﻣﯿاد ﺧﻮﺍﺳﺘﮕﺎﺭیم. ﺷﻤﺎ چی دوس دختر ﺩﺍﺭﯼ .... اسمش چیه... چن سالشه... اونو بیشتر دوس داری یا منو..!!!! . . . . . . . . ﺧﺪﺍﯾﺎ ﻧﻮﮐﺮﺗﻢ  ﻗﺒﻞ ﺍﯾﻦ ﮐﻪ ﺑﺨﻮﺍﯼ ﮐﺴﯽ ﺭﻭ ﺷﻔﺎ ﺑﺪﯼ  ﺍﻭﻝ ﮐﺎﺭ اﯾﻨﻮ ﺭﺍﻩ ﺑﻨﺪﺍز...

آدرس جدید خانه خدا

با خبر اعلام رسمی تعلیق حج عمره ، آدرس جدید خانه خدا :  شیرخوارگاه آمنه - محک - بیمارستانهای جنوب شهر - آسایشگاههای معلولین - زنان بی سرپرست که برای امرار معاش به کارهای طاقت فرسا اشتغال دارند .

ﻣﺮﺍﺣﻞ ﺑﺰﺭﮒ ﺷﺪﻥ ﺩﺧﺘﺮﺍ

ﻣﺮﺍﺣﻞ ﺑﺰﺭﮒ ﺷﺪﻥ ﺩﺧﺘﺮﺍ ..... . . . . . . . . . . . . . ۱ - ﮐﻮﺩﮐﺴﺘﺎﻥ ۲ - ﻣﺪﺭﺳﻪ ۳ - ﮐﻨﮑﻮﺭ ۴ - ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻩ ۵ - ﺍﻧﺘﻈﺎﺭ ﺑﺮﺍﯼ ﺷﻮﻫﺮ ۶ - ﺍﻧﺘﻈﺎﺭ ﺑﺮﺍﯼ ﺷﻮﻫﺮ ۷ - ﺍﻧﺘﻈﺎﺭ ﺑﺮﺍﯼ ﺷﻮﻫﺮ ۸ - ﮐﺎﺭ ۹ - ﺍﻧﺘﻈﺎﺭ ﺑﺮﺍﯼ ﺷﻮﻫﺮ ۱۰ - ﺍﻧﺘﻈﺎﺭ ﺑﺮﺍﯼ ﺷﻮﻫﺮ ۱۱ - ﺍﻧﺘﻈﺎﺭ ﺑﺮﺍﯼ ﺷﻮﻫﺮ ۱۲ - ﺳﻌﯽ ﺑﺮﺍﯼ ﯾﺎﺩ ﮔﺮﻓﺘﻦ ﭘﺎﺭﮎ ﺩﻭﺑﻞ ۱۳ - ﺍﻧﺘﻈﺎﺭ ﺑﺮﺍﯼ ﺷﻮﻫﺮ ۱۴ - ﺍﻧﺘﻈﺎﺭ ﺑﺮﺍﯼ ﺷﻮﻫﺮ ۱۵ - ﺍﻧﺘﻈﺎﺭ ﺑﺮﺍﯼ ﺷﻮﻫﺮ ۱۶ - ﺳﻌﯽ ﻣﺠﺪﺩ ﺑﺮﺍﯼ ﯾﺎﺩ ﮔﺮﻓﺘﻦ ﭘﺎﺭﮎ ﺩﻭﺑﻞ ۱۷ - ﺍﻧﺘﻈﺎﺭ ﺑﺮﺍﯼ ﺷﻮﻫﺮ ۱۸ - ﺍﻧﺘﻈﺎﺭ ﺑﺮﺍﯼ ﺷﻮﻫﺮ ۱۹ - ﺍﻧﺘﻈﺎﺭ ﺑﺮﺍﯼ ﺷﻮﻫﺮ ۲۰ - ﺍﻧﺘﻈﺎﺭ ﺑﺮﺍﯼ ﺷﻮﻫﺮ ۲۱ -ﻧﺎ ﺍمیدﯼ ﺍﺯ ﯾﺎﺩ ﮔﺮﻓﺘﻨﻪ ﭘﺎﺭﮎ ﺩﻭﺑﻞ ۲۲ - ﺍﻧﺘﻈﺎﺭ ﺑﺮﺍﯼ ﺷﻮﻫﺮ ۲۳ - ﺍﻧﺘﻈﺎﺭ ﺑﺮﺍﯼ ﺷﻮﻫﺮ ۲۴ - ﺍﻧﺘﻈﺎﺭ ﺑﺮﺍﯼ ﺷﻮﻫﺮ 25- نا امیدی از شوهر 26- فوت !! هوالباقی ...

آزمایش شوهر

ﺍﺯ ﺁﺯﻣﺎﯾﺸﮕﺎﻩ ﺑﻪ ﺯﻧﻪ ﺯﻧﮓ ﻣﯿﺰﻧﻦ، ﻣﯿﮕﻦ : ﺑﺒﺨﺸﯿﺪ ﺧﺎﻧﻮﻡ ﺟﻮﺍﺏ ﺁﺯﻣﺎﯾﺶ ﺷﻮﻫﺮﺗﻮﻥ ﺑﺎ ﯾﮑﯽ ﺩﯾﮕﻪ ﻗﺎﻃﯽ ﺷﺪﻩ ﺍﻻﻥ ﻣﺎ ﻧﻤﯿﺪﻭﻧﯿﻢ ﺷﻮﻫﺮﺗﻮﻥ ﺁﻟﺰﺍﯾﻤﺮ ﺩﺍﺭﻩ ﯾﺎ ﺍﯾﺪﺯ !!!  ﺯﻧﻪ : ﺧﻮﺏ ﺍﻻﻥ ﭼﯿﮑﺎﺭ ﮐﻨﻢ؟ ﺩﮐﺘﺮ : ﺑﺎ ﺷﻮﻫﺮﺕ ﺑﺮﻭ ﭘﺎﺭﮎ ﻭﻟﺶ ﮐﻦ ﺍﮔﻪ ﺍﻭﻣﺪ ﺧﻮﻧﻪ ﻓﺮﺍﺭ ﮐﻦ :)))

واس ماس

اینایی که این روزا همش می‌گن واس ماس یعنی کلش ماس ماس، همونایین که پارسال می‌گفتن آخ آخ آخخخخخ حساس نشو حساس نشو... ۲ سال پیش می‌گفتن رفتم تو آمپاس..... ۸ سال پیش می‌گفتن هاااااا‌ ای که وگفتی یعنیییییی چه؟ ....... و یه گونه نادرم داریم که ۱۴ سال پیش می‌گفتن نهههههههههههههه غلاااااام

پشت سر یه مرد موفق

پشت سر یه مرد موفق یه زن خوشکل هست، پشت سر زن خوشکل یه مرد توانمنده، پشت سر مرد توانمند یه زن سن بالا و پشت سر زن سن بالا یه دختر زیبا روی هست، پشت سر دختر زیبا روی من هستم، پشت سر من هم یکی زنبیل گذاشته رفته... . . . . . ببخشید تو صف نون سنگکی ام حوصله ام سر رفته بود گفتم دوستان رو معرفی کنم خدمتتون :)))

پشمک حاج عبدالله

حاج عبدالله لحظاتی پیش طی بیانیه ای نام شرکت پشمک سازی خود را به پشمک کربلایی عبدالله تغییر داد

ﭘﻮﻟﺘﻮ ﺩﻭﺩ ﻣﯿﮑﻨﯽ

ﺑﻪ ﻃﺮﻑ ﮔﻔﺘﻢ ﭼﺮﺍ ﺳﯿﮕﺎﺭ ﻣﯿﮑﺸﯽ ﭘﻮﻟﺘﻮ ﺩﻭﺩ ﻣﯿﮑﻨﯽ؟ . . . :/ ﮔﻔﺖ ﺗﻮ ﭼﺮﺍ ﻏﺬﺍ ﻣﯿﺨﻮﺭﯼ ﭘﻮﻟﺘﻮ ﻋﻦ ﻣﯿﮑﻨﯽ؟ . .    جوووووری قانع شدم که رگ های مخم تا یک ساعت موج مکزیکی میرفتن :)))))))

ﻣﯿﮑﺮﻭﺟﻮﮐﻮﻣﺘﺮ

ﻣﯿﮑﺮﻭﺟﻮﮐﻮﻣﺘﺮ ﭼﯿﺴﺖ؟ ...... . . . . . . . . . . . . . ﺣﺪﺍﮐﺜﺮ ﻓﺎﺻﻠﻪ ﺯﻣﺎﻧﯽ ﺑﯿﻦ ﻭﻗﻮﻉ ﯾﮏ ﺍﺗﻔﺎﻕ ﺩﺭ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﻭ ﺗﺒﺪﯾﻞ ﺷﺪﻥ ﺑﻪ ﺟﻮﮎ ﺭﺍ ﻣﯿﮑﺮﻭﺟﻮﮐﻮﻣﺘﺮ ﻣﯿﻨﺎﻣﻨﺪ

8 نکته برای جلوگیری از افزایش دورکمر

8 نکته برای جلوگیری از افزایش دورکمر



8 نکته برای جلوگیری از افزایش دورکمر

سلامت نیوز: شما سخت برای راه انداختن یک کسب و کار تلاش کرده‌اید، اما در اواخر شب با خوردن غذاهای سرپایی فاقد ارزش غذایی و روزهای طولانی و بدون تحرک با خیره شدن به صفحه نمایش کامپیو‌تر و از این طریق آسیب‌های زیادی به سلامتی خود و اندازه دورکمرتان وارد کرده‌اید.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه سپید، تناسب اندام و حفظ وزن مناسب می‌تواند، یک چالش خصوصا در محیطی مانند یک اداره باشد. یک مطالعه انجام شده در محل کار نشان داد که افراد وقتی شکلات‌های محصول شرکت هرشی کیسز (Hershey’s Kisses) در مجاورت میز کارشان هستند، در مقایسه با زمانی که شکلات‌ها در طرف مقابل اتاق باشند، دو برابر بیشتر شکلات می‌خورند. همچنین پژوهشگران استرالیایی دریافتند که مردانی بیش از 6 ساعت در روز را صرف نشستن می‌کنند، در مقایسه با کسانی که کمتر از 45 دقیقه در روز در جای خود نشسته‌اند، دو برابر بیشتر احتمال ابتلا به اضافه وزن را دارند (زنان در محل کار به طور متوسط 20 دقیقه بیشتر از مردان سرِ پا بودند).


این تنها درباره گرم‌های اضافه بی‌ارزش نیست. پژوهشگران دانشگاه هاروارد دریافتند، شرکت‌کنندگانی که زمان بیشتری را صرف نشستن در محل کار، رانندگی و مشاهده تلویزیون می‌کنند، بیشتر در معرض خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی، سرطان و سکته‌های مغزی قرار دارند. اما اضافه وزن و مشکلات سلامتی نتیجه اجتناب ناپذیر زندگی کارمندی نیستد، اگر اقدامات مناسبی را به کار ببندید و عادات خوبی را در پیش بگیرید، به راحتی قابل پیشگیری است. در اینجا نکاتی برای مراقبت از اندازه دور کمرتان حتی زمانی در حال انجام وظایف شغلی خود هستید، آورده شده است:


یک شیشه یا بطری آب بزرگ را کنار دستتان داشته باشید و به دفعات آن را دوباره پر کنید. اغلب اوقات ما تشنگی را با گرسنگی اشتباه می‌گیریم. برای رفع میلتان برای جویدن چیزی، به جای مصرف آبنبات و شکلات با میان وعده‌های ترد بسته‌بندی شده نظیر برش‌های سیب و هویج از خودتان پذیرایی کنید.


از جای خود بلند شوید و فعال باشید، حتی اگر شده یک دور در اطراف محل کارتان زده یا چند دقیقه در راه پله‌ها بالا و پایین بروید. زنگ ساعت یا یک برنامه کاربردی گوشی همراه خود را تنظیم کنید تا زمان لازم برای چند دقیقه فعالیت در هر ساعت را به شما یادآوری کند. تا حد ممکن به جای آسانسور از راه پله‌ها استفاده کنید. حتی اگر در یک آسمان خراش مشغول به کار هستید، می‌توانید چند طبقه زود‌تر از آسانسور پیاده شده و فعالیت بدنی مختصری انجام دهید.


از زمان ناهار خود برای تناسب اندام استفاده کنید. به جای نشستن در یک سالن غذاخوری یا یک رستوران، زمان خود را به پیاده‌روی یا رفتن به یک باشگاه ورزشی برای کلاس ظهرگاهی اختصاص دهید.


ناهار خود را بسته‌بندی کرده و به محل کار ببرید. عصر روز جمعه را به آماده کردن ناهار برای هفته کاری صرف کنید. از وسوسه ولخرجی در محل کار یا رفتن به رستوران‌های با غذاهای پرکالری پرهیز کنید. مطمئن شوید که وعده‌های غذایی شما تعادل مناسبی از پروتئین‌ها، چربی‌ها و کربوهیدرات‌ها دارند.


گردهمایی‌های پیاده‌روی ترتیب دهید. به جای صرف زمان برای نشستن در اتاق‌های کنفرانس، برنامه‌ای برای گردهمایی‌های پیاده‌روی تنظیم کنید. در این صورت شما و همکارانتان می‌توانید پیاده‌روی کرده و درباره موضوعات کاری با هم گفتگو کنید. یک دستور جلسه یا برنامه کاری که به راحتی در یک تبلت یا گوشی‌های هوشمند در حین پیاده‌روی قابل مشاهده باشد تهیه کنید.


به همراه همکارانتان به یک باشگاه بدنسازی بروید تا به یکدیگر برای ایجاد انگیزه و پاسخگو بودن کمک کنید. این می‌تواند شامل دویدن، دوچرخه‌سواری یا یوگا باشد که آن را یک‌بار در هفته به‌عنوان محلی برای ملاقات یکدیگر قرار داده و فعالیت ورزشی داشته باشید

کاهش وزن با طعم ترش

کاهش وزن با طعم ترش

سلامت نیوز: لیموترش در کاهش وزن سریع، بسیار موثر است. مصرف آب لیمو روزی دو یا سه بار باعث کاهش کالری می شود. بهترین ویژگی لیمو، طبیعت اسیدی آن است. اسید لیمو علاوه بر کاهش کالری، مشکلات گوارشی را نیز برطرف می کند. اما آب لیمو را باید چگونه و به چه میزان مصرف کرد تا باعث کاهش وزن شود.


* آب لیمو با آب هندوانه: از این نوشیدنی خنک کننده بدن روزی دوبار استفاده کنید تا با افزایش روند سوخت و ساز، وزنتان کاهش یابد.


* آب لیمو با دارچین: بر حسب میزان متابولیزم بدن می توانید از این نوشیدنی استفاده کنید. اگر به دنبال کاهش بیشتر و سریع تر کالری هستید، دارچین را له کنید یا این که یک یا ۲ چوب دارچین به آب لیمو اضافه کنید.


* آب لیمو با نمک: کافی است کمی نمک به این نوشیدنی اضافه کنید. نمک با ایجاد انرژی بیشتر در بدن طی روز فرد را فعال تر می کند.


* آب لیمو با سیر: سیر علاوه بر این که برای رفع مشکلات گوارشی مفید است، باعث کاهش وزن نیز می شود. کافی است یک حبه سیر رنده شده را به آب لیمو اضافه و مصرف کنید. این نوشیدنی را هم می توان ناشتا مصرف کرد.


* آب لیمو با آب داغ: با افزایش انرژی بدن باعث چربی سوزی می شود.


* آب لیمو با نعناع: نعناع کاهش دهنده موثر کالری است. افزودن نعناع به آب لیمو در مدت زمان بسیار کوتاه باعث کوچک شدن شکم می شود.

کاهش وزن با طعم ترش

گوجه سبز کال و چغاله بادام آلرژی زا هستند

گوجه سبز کال و چغاله بادام آلرژی زا هستند

تهران- ایرنا- نایب رییس انجمن پیشگیری و درمان چاقی با بیان اینکه مصرف میوه های کال برای سلامتی مضر است گفت: نوبرانه های بهاری مانند گوجه سبز و چغاله بادام از جمله میوه های کال هستند که حاوی سموم کشاورزی و سمومی در هسته می باشندو در صورت مصرف در افراد آلرژی (حساسیت) ایجاد می کند.

دکتر سیدضیاء الدین مظهری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا اظهار کرد: چغاله بادام یا گوجه سبز هسته های نرمی دارد و افراد به ویژه کودکان آن را با هسته می خورند، این هسته ها حاوی ترکیبات سمی است که سیستم ایمنی بدن را تضعیف می کند. 

وی افزود: ضعیف شدن سیستم ایمنی، سبب می شود بدن در مقابل آلرژن ها مانند گرده های گیاهان واکنش های شدیدتری نشان دهد و به این طریق علایم آلرژی بروز یابد. 

مظهری با بیان اینکه چغاله بادام و گوجه سبز همچنین حاوی سموم کشاورزی است، ادامه داد: سموم دفع آفات طول عمر مشخصی دارد که از زمان شروع فرایند لقاح گرده ها و جوانه زدن تا تشکیل دانه و میوه به طول می انجامد؛ با طی شدن این مدت این سموم نیز به تدریج تجزیه می شود و از بین می رود و دیگر مصرف میوه ها ضرری برای بدن ندارد. 

وی با تاکید بر اینکه سموم دفع آفات بر روی تمام میوه های کال وجود دارد، افزود: سموم طول عمری برای خود دارند و پس از آن اثر خود را ازدست می دهند که در میوه ها این مدت زمان تا هنگام رسیدن میوه است و میوه رسیده در واقع سمی ندارد.به عبارت دیگر در صورتی که میوه ها پیش از رسیدن و به صورت کال مصرف شو ند، این سموم طول عمر خود را طی نکرده و با مصرف میوه وارد بدن می شود و سیستم ایمنی بدن را هدف قرار داده و آن را تضعیف می کند. 

مظهری خاطرنشان کرد: تضعیف شدن سیستم ایمنی بدن، عاملی برای آغاز انواع آلرژی ها است که به صورت مختلف در افراد بروز می کند. 

نایب رییس انجمن پیشگیری و درمان چاقی و کارشناس تغذیه اظهار کرد: به طور کلی در فصل بهار به دلیل گرده افشانی گیاهان و درختان میزان بروز آلرژی ها بیشتر می شود بنابراین لازم است افراد از مصرف مواد غذایی آلرژی زا پرهیز یا در مصرف آنها تعادل را رعایت کنند. 

مظهری گفت: تخم مرغ، ماهی و فرآورده های ماهی، غلات حاوی گلوتن مانند گندم و جو، شیر و فرآورده های شیر، مغزهای روغنی مانند گردو، انواع تخمه ها، بادام زمینی، فندق، کنجد و سویا، میوه هایی مانند توت فرنگی، کیوی، موز و خربزه بسیار حساسیت زا است و باید به مقدار مصرف آنها توجه شود. 

به گفه وی همچنین مصرف بادمجان، گوجه فرنگی، نعنا، سیر، کنگر و برخی ادویه ها مانند دارچین و فلفل نیز می تواند در فصل بهار سبب بروز آلرژی شود بنابراین افراد باید در مصرف آن دقت داشته باشند.

سیاه دانه، قاتلی برای انواع سلولهای سرطانی

 سیاه دانه، قاتلی برای انواع سلولهای سرطانی و دفع کننده سرب از دستگاه تنفسی و مغز

thumbnail-سرطان روده بزرگ. مطالعات نشان داده است که دانه سیاه دارای خاصیت مهار سلولهای سرطانی به خصوص در روده بزرگ است.-سرطان خون.تیموکینون ترکیبی در دانه سیاه که مشخص شده است در مقابل سلولهای سرطان خون می باشد.-صدمات مغزی ناشی از سرب .دانه سیاه قادر به تعدیل و دفع سموم ناشی از سرب در مغز است. -سرطان پستان. عصاره عصاره تیموکینون در دانه سیاه سبب کاهش رشد سلولهای سرطانی و تومور در پستان می باشد.-ضد تشنج و صرع.توجه: در صورت داشتن حساسیت و یا بیماری خاص،قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنید

ترفند های ساده و جالب در زندگی

ترفند های ساده و جالب در زندگی

بی شک همه ما در زندگی به مواردی برخورد کردیم که برای لحظاتی ما را با مشکل مواجه کرده ، عموما این موارد شامل همه چیز میشود ، از آشپزی در خانه ، خانه داری ، روابط اجتماعی ، کسب و کار ، یادگیری ، خواب و بیداری کار با اینترنت و …
در این مطلب مجموعه ای از ترفندهای ساده ای برای شما آماده کرده ایم که امیدواریم در زندگی روزمره شما کارایی داشته باشد . شما هم اگر با این دست ترفندها آشنایی دارید در قسمت نظرات با دیگران در میان بگذارید

اگر میخواهید کسی به حرفتان توجه کند با این جمله شروع کنید
“نمی‌دونم اینو بهت بگم یا نه …”
ترفند های ساده و جالب در زندگی
 
رمز اعتماد به نفس داشتن این است که وقتی به جایی وارد میشوید
تصور کنید آنجا همه ، شما را دوست دارند
ترفند های ساده و جالب در زندگی
 
خوردن انگور ، به دلیل داشتن پتاسیم بالا ، می تواند از اختلالات ذهنی و افسردگی پیشگیری کند
راد اس ام اس
 
اگر هنگام معارفه ، نام کسی را که تازه با او آشنا شده اید به کار ببرید
در او حس دوستی و اعتماد ایجاد میشود
ترفندهای ساده
 
برای پایین آوردن سریع قند خون
برگ درخت زیتون دم کنید و کمی بنوشید
معجزه اش را تجربه خواهید کرد .
ترفند کاهش قند خون
 
اگر هربار موقع خوردن همبرگر از بازشدن و ریختن آن شکایت دارید
این بار همبرگرتان را پشت و رو بخورید
ترفند های ساده و جالب در زندگی
 
در رستوران بعد از سفارش غذا دستان خود را بشویید
منوی غذا معمولا یکی از آلوده ترین چیز هایی ست که آن را لمس می کنید
ترفند های جدید
 
نام حافظه ی فلشتان را به شماره تلفن خودتان تغییر دهید تا در صورت گم شدن
یابنده راحت تر به شما دسترسی داشته باشد .
ترفند های جالب و جدید
 
شکست عشقی می‌تواند به ایست قلبی منجر شود
چراکه ضربان قلب افراد تحت تاثیر احساساتشان قرار دارد
سبک زندگی
 
پیاده روی ، نقش مهمی در جلوگیری از کوچکی مغز
و بروز زوال عقلی و آلزایمر ایفا می کند
ترفند سلامتی
 
بتادین برای تمیز کردن دور زخم استفاده میشود، نه خود زخم
بتادین خاصیت خورندگی دارد و ترمیم زخم شما را طولانی تر میکند
ترفند های پزشکی
 
برای اینکه چایتان دیرتر سرد شود
از لیوانی استفاده کنید که دهانه ی آن از بدنه اش کوچکتر باشد
ترفند های آشپزی
 
غذایتان زیادی تند شده است و فرصتی ندارید؟
راه حل آن یک عدد لیمو ترش تازه است
روی غذا ، آب یک عدد لیمو ترش تازه بریزید و حسابی هم بزنید
ترفندهای آشپزی
 
اگر دستگاه برقی دارید که از آن استفاده نمی کنید، آن را از برق بکشید
دستگاه های خاموش ۱۱ درصد از کل برق مصرفی خانه را شامل می شوند
ترفندهای جالب در زندگی
 
موز ها را از هم جدا کنید تا دیرتر رسیده شوند
ترفند نگهداری میوه ها
 
هنگام استرس آدامس بجوید
این کار به مغز سیگنال می دهد که اوضاع آنقدرها هم وخیم نیست
طرف مشغول خوردن است
ترفندهای کاهش استرس
 
بجاى دیدن فیلمهاى جنایى ، فیلمهاى خنده دار ببینید
١۵ دقیقه خنده هم اندازه ٣٠ دقیقه دراز نشست براى سلامتیتان مفید است
ترفند سلامتی
 
هنگام سکسکه
تا جایی که میتوانید نفس خود را حبس کنید و بعد به آرامی تنفس کنید
ترفند های رفع سکسکه
 
اگر در جاده به دنبال ناهار یا شام هستید ، از جایی که کامیون ها نگه داشته اند غذا بخورید
ترفند های ساده و جالب در زندگی
 
در مذاکرات تلفنی مهم ایستاده صحبت کنید
ترشح آدرنالین بیشتر تسلط شما را بالا می برد
ترفند کاهش استرس
 
بچه دارشدن بعد از سی و سه سالگی موجب طول عمر زنان می شود
ترفند های ساده و جالب در زندگی
 
خوردن یک موز برای صبحانه ، باعث کنترل افسردگی ، عصبانیت و کج خلقی در طول روز می شود
ترفند کاهش افسردگی
 
مهم نیست چه سنی داری هنگام سلام کردن مادرت را در آغوش بگیر
ترفند های ساده و جالب در زندگی
 
پشه ها نمیگذارند راحت بخوابید؟
یک قرص ویتامین ب بخورید
بدنتان در اثر خوردن ویتامین ب بویی میگیرد که پشه ها دوست ندارند
ترفند های جالب در مورد زندگی
 
ابعاد گوشی موبایلتان را اندازه بگیرید ، بعدا به عنوان خط کش به کارتان می آید
ترفند های ساده و جالب در زندگی
 
اگر می خواهید آبریزش بینی تان قطع شود، زبانتان را به سقف دهانتان بچسبانید
و یکی از انگشتانتان را بین دو ابرویتان ۲۰ ثانیه فشار دهید
ترفندهای جالب
 
برای شستن ظروفی که غذای آنها کپک زده هستند از اسکاچ جداگانه استفاده کنید
ترفند های ساده و جالب در زندگی
 
روی قابلمه آبِ در حال جوش ، یک کفگیر بزرگ چوبی قرار دهید تا آشپزخانه بخار نکند
ترفند جدید و جالب
 
هنگامی که می‌دوید اگر به یک موضوع خاص فکر کنید مسافت بیشتری را طی خواهید کرد
ترفند های ساده و جالب در زندگی
 
تا جایی که می توانید از نور روز استفاده کنید و چراغ روشن نکنید
ترفند سبک زندگی
 
وقتی موبایلتان خیس می شود برای خشک شدن و سالم ماندن آن، چند ساعت درون برنج خام قرارش دهید.
ترفند های جالب
 
کتاب را به نحوی مطالعه کنید که انگار می خواهید آن را نقد کنید
با این روش مطالب در ذهنتان خواهند ماند
ترفند حافظه
 
قبل از خرد کردن پیاز ، آنرا ۱۵ دقیقه در فریزر بگذارید ، دیگر چشمانتان نمی سوزد
ترفند های ساده و جالب در زندگی
 
چند ساعت قبل از روشن کردن شمع ، آنها را در فریزر قرار دهید تا کمتر اشک بریزند
ترفند های ساده و جالب در زندگی
 
برای خنک شدن فوری ، داخل مچ دستتان را زیر آب سرد گرفته و یا بر روی آن یخ بگذارید
وقتی رگهای شما خنک شوند ، بقیه بخشهای بدنتان خنک می شود
ترفندهای جالب زندگی
 
پیاز و سیر بهترین خوراکی ها برای سرعت بخشیدن به رشد مو هستند
ترفند های ساده و جالب در زندگی
 
شارژ و عمر باتری موبایل در گرما کوتاه تر می شود
در خنک ترین فضای ممکن آنها را قرار دهید
ترفند های ساده و جالب در زندگی
 
اگر بالش شما مسطح شده، آن را نیم ساعت در آفتاب قرار دهید
تا با دفع رطوبت به حالت قبل باز گردد
ترفندهای ساده
 
از گذاشتن چند سکه روی دستگیره در برای غافلگیر نشدن استفاده کنید
ترفند های ساده و جالب در زندگی
 
اضطراب و نگرانی سیستم ایمنی بدن را ضعیف میکند
از همین رو وقتی نگران بیمار شدن هستید ، احتمال بیمار شدنتان در واقع بیشتر میشود
ترفند های ساده و جالب در زندگی
 
معمولا خانم ها با کسی جر و بحث میکنند که برایشان اهمیت دارد
نبود جر و بحث همیشه نشانه خوبی نیست
ترفندهای ساده
 
اگر در جایی که نمی شناسید غذا می خورید ، سعی کنید همراه با آن ماست میل کنید
احتمال مسمومیت کم می شود
ترفند های ساده و جالب در زندگی
 
خوردن کرفس به لاغری کمک می‌کند
زیرا مقدار کالری که صرف خوردن کرفس می‌کنید بیشتر از مقدار کالری تولید شده توسط کرفس است
ترفند های ساده و جالب در زندگی
 
کثیفی کیف های چرمی خود را با کرم صورت پاک کنید
ترفند پاک کردن کثیفی
 
اگر لپ تاپ شما داغ می کند، به کمک دو عدد خودکار آن را از سطح زمین فاصله دهید
ترفند خنک کردن لپ تاپ
 
به جای استفاده از screen saver، کامپیوتر خود را به حالت sleep ببرید
screen saver ها مصرف انرژی بالایی دارند
ترفند کاهش مصرف انرژی
 
اگر میخواهید در هنگام وبگردی اثری از شما باقی نماند
در گوگل کروم کلیدهای Ctrl+Shift+N را بزنید تا حالت امن باز شود
ترفند مرورگر
 
بیرون پنجره را افقی پاک کنید ، داخل آن را عمودی
با این کار اگر جایی کثیف مانده باشد ، متوجه می شوید کدام طرف است
سبک زندگی ترفند
 
وقتی صحبت میکنید ، چیزی را که بلد هستید تکرار می کنید
اما وقتی گوش می دهید ممکن است چیزی یادبگیرید
ترفند های ساده و جالب در زندگی
 
آشامیدن آب زیاد به همراه جویدن رازیانه به ترک سیگار کمک می کند
ترفند ترک سیگار
 
مصرف هویج و عدس در بهبود آستیگماتیسم موثر است
ترفند های ساده و جالب در زندگی
 
در هنگام تایپ با آیفون اگر متن خود را به اشتباه پاک کردید
آیفونتان را تکان دهید تا اشتباهتان Undo شود
ترفند آیفون
 
برای جا دادن دو کاسه در ماکروویو ، یکی از ظرف ها را روی یک ماگ بگذارید
ترفند آشپزی
 
برای خنک کرد لپ تاپ، آن را روی یک عدد شانه تخم مرغ(فقط جعبه) قرار دهید
ترفند خنک کردن لپ تاپ
 
برای تمییز کردن فضای بین دکمه های کیبورد
یک برگ استیکر را از سمت چسبناکش بین دکمه ها بکشید
ترفند های زندگی
 
هر قدر هم که از مشکلتان خجالت می‌کشید، به دکترتان دروغ نگویید
ممکن است زندگیتان در خطر باشد
ترفند زندگی
 
اگر آب بیشتری در طول روز بنوشید ، شب خواب بهتری خواهید داشت
ترفند خواب راحت
 
برای مقابله با استرس کمی ماست کم چرب بخورید
آمینو اسید موجود در آن به شما کمک می کند تا آرام تر شوید
ترفند های جالب در زندگی
 
داخل چکمه های بلند ، لوله مقوایی بگذارید
تا صاف بایستند و روی آن ها خطِ تا نیفتد
ترفند های ساده و جالب در زندگی
 
میوه های قرمز رنگ را قبل از شستن حتما چند ساعت در یخچال قرار دهید
تا مدت زمان بیشتری سالم بمانند
ترفند ساده
 
فقط آن کتابهایی را امانت بده که از نداشتن شان ناراحت نمی شوی
ترفند های ساده و جالب در زندگی
 
هیچوقت به یک مرد نگو موهایش در حال ریختن است
خودش این را می داند
ترفند های ساده و جالب در زندگی
 
نخوردن صبحانه، سوزاندن کالری را برای بدنتان دشوارتر میکند
در عوض خوردن یک تکه شکلات با صبحانه این کار را راحت تر میکند
روابط اجتماعی
 
برای پختن حبوبات داخل قابلمه چند قطره سرکه و یا آبلیمو بریزید
با این کار هم ظرفتان سفید می ماند هم طعم حبوبات بهتر می شود
ترفند آشپزی
 
اگر کاهو تلخ است آن را چند دقیقه داخل آب سرد و نمک قرار دهید
ترفند آشپزی
 
لباس هایتان را لوله شده در چمدان قرار دهید
اینطوری کمتر چروک میشوند
ترفند های زندگی
 
روی میز کارتان از وسایل سبز و گلدان استفاده نمایید ، رنگ سبز خلاقیت را افزایش می دهد
ترفند های ساده و جالب در زندگی
 
در سفرهای هوایی به چمدانتان یک روبان رنگی ببندید
تا وقتتان را برای پیدا کردن چمدانتان هدر نرود
ترفندهای ساده
 
هنگام خرید جوراب اگر آن را دور مچتان بپیچید
و پاشنه و انتهایش به هم برسند، آن جوراب اندازه شماست
ترفند های ساده و جالب در زندگی
 
اگر رژیم غذایی دارید ، موز را حتما در غذاهای روزانه تان بگنجانید
پتاسیم موجود در موز باعث جلوگیری از بالا رفتن فشارخون می شود
ترفند های جالب زندگی
 
هر وقت ماشینتان پنچر شد ، با موبایل یک عکس از آن بگیرید
بعدا میتوانید به عنوان بهانه از آن استفاده کنید
ترفند های ساده و جالب در زندگی
 
بعد از خوردن یک خوراکی خیلی تند ، یک قاشق شکر را به مدت بیست ثانیه بمکید
سبک زندگی جالب
 
اگر باتری خودروی شما شوره زد ، پس از اینکه با آب جوش آن را شستید
یک حبه قند روی سر باتری بگذارید
ترفند های ساده و جالب در زندگی
 
به شما میگویند تا وقتی یک چیزی را داری قدرش را نمیدانی
واقعیت این است که شما قدرش را میدانید ولی باور ندارید که یک روز از دستش خواهید داد
ترفند های ساده و جالب در زندگی
 
از نوشابه برای پاک کردن چراغ های ماشین استفاده کنید
بهترین ترفند های زندگی
 
وقتی شارژ موبایلتان کم است، امواجی با قدرت ۱۰۰۰ برابر بیشتر از حالت معمول تولید میکنند
سعی کنید با شارژ کم، مکالمه تلفنی انجام ندهید
ترفند های ساده و جالب در زندگی
 
رمز شاد بودن
پول هایتان را برای یک تجربه جدید خرج کنید نه برای مالکیت
بهترین ترفند های ساده
 
نوشیدن دو فنجان آب خنک با شکم خالی
سوخت و ساز بدنتان را تا ۳۰٪ افزایش می‌دهد
ترفند افزایش سوخت و ساز بدن
 
زمانی که برنج بیش از حد جوشیده است
برای جلوگیری از وا رفتن آن مقدار زیادی آبلیمو روی آن بریزید
ترفندهای آشپزی
 
برای پوشاندن آسیب دیدگی و جای خط و خش روی وسایل چوبی
به آن ها مغز گردو بمالید
ترفند های سبک زندگی
 
داخل هر شکاف از دستگاه تست نان به جای یک عدد نان تست ، دو عدد نان قرار دهید
با این روش ، نان ها از بیرون برشته و از داخل نرم می شوند
ترفند های ساده و جالب در زندگی
 
یک ساعت هدفون گذاشتن ، سبب میشود باکتریهای گوشتان ۷۰۰ برابر شوند
سبک زندگی
 
برای تمیز کردن طلا ، مقداری خمیر دندان با مسواک روی طلا زده و شستشو دهید
ترفند های ساده و جالب در زندگی
 
به جای شکستن تخم‌مرغ با لبه ظرف ، از سطحی صاف استفاده کنید
به این ترتیب هرگز پوسته تخم‌مرغ وارد غذا نمی‌شود
زندگی ساده
 
وقتی کسی راجع به شخصی دیگر صحبت میکند، خوب گوش کنید چطور از او میگوید
احتمالا راجع به شما هم با دیگران همانطور صحبت میکند
روابط اجتماعی
 
٩٣ درصد آدمها قبل ازینکه خوابشان ببرد ، ساعت هایى که میتوانند بخوابند را حساب میکنند
اطلاعات عمومی
 
برای درمان آفتاب سوختگی ، سرکه را در جایخی بریزید و پس از یخ بستن روی محل سوختگی بمالید
ترفند های ساده
 
وقتی یک مقاله می‌نویسید اگر سایز نقطه‌ها را از ۱۲ به ۱۴ تغییر دهید
سه صفحه‌ی شما به چهار صفحه افزایش پیدا می‌کند
ترفند های ساده و جالب در زندگی
 
هیچگاه به کسی نگویید اشتباه می‌کند
مگر آنکه برایش توضیح دهید چرا و یا یک راه‌حل جایگزین جلوی پایش بگذارید
ترفند های ساده و جالب در زندگی
 
روزنامه های قدیمی را ته سطل آشغال بگذارید تا مایعات را جذب کنند
و مانع بیرون ریختن آنها از کیسه بشوند
ترفندهای ساده
 
پیراهن را پشت و رو اتو کنید تا دکمه ها مزاحم اتو کردنتان نشوند
ترفند های ساده و جالب در زندگی
 
اگر در هر روز تنها یک ساعت و نیم مطالعه کنید ، از سرانه‌ی مطالعه‌ی تمام کشورهای دنیا جلوترید

 
بوی گیاه تازه رزماری هوشیاری و حافظه را برای مدتی افزایش می دهد
راد اس ام اس
 
دور شیشه نوشیدنیتان را با دستمال کاغذی مرطوب بپوشانید و آنرا در فریزر قرار دهید
در مدت ۱۵ دقیقه نوشیدنی تگری می شود
ترفند های ساده و جالب در زندگی
 
شارژ گوشی در flight mode چند برابر سریعتر صورت میگیرد
ترفند های ساده و جالب در زندگی
 
به رفتار دوست دختر/پسرتان با خانواده اش دقت کنید
به مرور با شما هم همانطور رفتار میکند
زندگی اجتماعی
 
گوش راست صحبت را بهتر میشنود و گوش چپ موسیقی را
اطلاعات عمومی
 
هر چه کمتر شیرینی بخورید، کمتر هوس آن را خواهید کرد
به همین سادگی
ترفند لاغری
 
جویدن آدامس در موقع خرد کردن پیاز، باعث می شود سوزش چشم هایتان کمتر شود
ترفند های ساده و جالب در زندگی
 
مصرف کافئین میزان بروز خطاهای شغلی را کاهش می‌دهد
ترفند های ساده و جالب در زندگی
 
اگر می خواهید برنجِ سفید و زیباتر برای مهمانتان درست کنید
هنگام جوشیدن آن چند قاشق غذاخوری ماست بریزید
ترفند آشپزی
 
اتفاقی یک Tab را در مرورگر خود بسته اید؟
Ctrl+Shift+T برای باز کردن دوباره آن فشار دهید
یا اینکه روی یک تب دیگر کلیک راست کنید ، و گزینه Undo Close Tab را کلیک کنید
ترفند مرورگر
 
وقتی به قراری میروید از ظاهر طرفتان تعریف کنید
وقت زیادی گذاشته است که به چشم شما زیبا باشد
ترفند های ساده و جالب در زندگی
 
اگر موقع آشپزی متوجه شدید غذایتان شور شده
سیب زمینی پوست کنده ای را درحین پخت به آن اضافه کنید
نمک را جذب میکند
ترفند آشپزی
 
فراگیری یک ساز یا زبان جدید ، فرآیند پیرشدن مغز انسان را آهسته می‌کند
ترفند های ساده و جالب در زندگی
 
مصرف پیاز خام برای جلوگیری از ناراحتی‌های ناشی از آلودگی هوا مفید است
ترفند های ساده و جالب در زندگی
 

توتون تنباکوی قلیان حاوی میکروب و قارچ است
که موجب ایجاد عفونت‌های حاد و مزمن در دستگاه تنفسی می‌شود

نحوه پاک کردن انواع لکه ها

نحوه پاک کردن انواع لکه ها

 

 

 

 

 

پاک کردن اثر انگشت روی دیوار

 

 

در خانه بسیار اتفاق می افتد که جای انگشت بچه ها روی دیوار می ماند. 

برای برطرف کردن اثر انگشت بچه و لکه های روی دیوار یک سیب زمینی را نصف کنید و با هر نصف سیب زمینی چندین بار در و پنجره و دیوار بمالید و بعد با یک اسفنج جای لکه را پاک کنید.

( این دستور برای دیوارهای رنگ روغنی و پلاستیکی مفید است.)

 

 

نحوه از بین بردن جوهر سیاه بر روی فرش

 

 

برای از بین بردن جوهر سیاه بر روی فرش ، مقداری ماست روی محل لکه ریخته و با قاشق ماست را جمع کنید. 

چند مرتبه این کار را تکرار کنید، لکه کاملاً از بین می رود.

 

 

نحوه بر طرف کردن لکه جوهر 

 

 

برای پاک کردن لکه جوهر خودکار یا خودنویس از شیر استفاده کنید. 

قسمت جوهری شده لباس را حدود پنج دقیقه داخل شیر قرار داده و سپس آن را با آب معمولی بشویید.اثر لکه جوهر کاملاً از بین خواهد رفت.

برای این منظور می توان از شیر ترش شده و یا دوغ نیز استفاده کرد. 

گاه برای برطرف شدن کامل اثر لکه، باید این کار چندین بار تکرار شود.

 

 

نحوه بر طرف کردن لکه واکس کفش 

 

 

اگر بر اثر بی احتیاطی مقداری واکس روی فرش یا لباستان مالید ، می توانید ابتدا پنبه ای را خیس کنید و روی آن بکشید.سپس روی پنبه مقدای مایع ظرفشویی بریزید و بر روی لکه بکشید .

بعد از این کار پنبه را آغشته به آب خالص کنید و دوباره روی لکه بکشید تا لکه کاملاً از بین برود. 

اگر با این کار لکه از بین نرفت ، مقداری الکل بر روی دستمال ریخته و بر روی لکه بکشید، تا کاملاً تمیز شود. 

اگر لباس قابل شستشو باشد، بعد از زدودن لکه، لباس را با پودر لباسشویی و آب نیم گرم کاملاً بشویید. 

 

 

نحوه پاک کردن لکه سفیده تخم مرغ 

 

 

لکه سفیده تخم مرغ را هرگز با آب گرم نشویید، زیرا لکه ثابت می ماند .

بلکه برای از بین بردن آن، محل لکه را با آب سرد ، کاملاً بشویید. 

 

 

نحوه پاک کردن لکه های کاشی 

 

 

برای پاک کردن لکه های معمولی روی کاشی ها، آنها را با محلول زیر بشویید:

آمونیاک: نصف فنجان

سرکه سفید: نصف فنجان

جوش شیرین: یک چهارم فنجان

آب گرم: حدود چهار لیتر

در صورتی که کاشی ها خیلی کثیف شده اند مقداری جوش شیرین را با وایتکس مخلوط کرده و خمیری را که به دست می آید با استفاده از یک برس یا اسکاچ روی کاشی ها بمالید و پس از چند دقیقه آبکش کنید.

 

 

نحوه پاک کردن لکه قیر 

 

 

برای از بین بردن لکه قیر روی پارچه از بنزین و کره می توان استفاده کرد.

 

 

نحوه پاک کردن لکه گل و لای بر روی لباس

 

 

کافی است یک عدد سیب زمینی را با چاقو به دو نیم کنید و بر روی لکه بمالید، سپس لباس را در آب سرد بخیسانید و طبق معمول با مواد شوینده شست و شو دهید. در صورتی که لکه همچنان پایدار ماند، دستمال را به الکل آغشته کنید و بر روی لکه بمالید.

 

 

نحوه کندن آدامس از مو

 

 

بچه ها گاهی با آدامس خود بازی می کنند و آن را به جاهای مختلف مثل مو می چسبانند !

اگر آدامس به موی کودک شما چسبید، می توانید برای کندن آن از دو روش زیر کمک بگیرید: 

ـ روش اول: یک تکه یخ را چند بار روی آدامس بکشید تا سفت شود سپس آدامس را از مو جدا کنید. 

ـ روش دوم: کمی کرم مرطوب کننده به همان قسمت مو بکشید ، سپس با یک دستمال خشک، مو را چند بار پائین بکشید آدامس از آن جدا خواهد شد.

 

 

طریقه پاک کردن لکه خون 

 

 

لکه خون را با چند روش می توان پاک کرد:

1-اگر لکه خون تازه است و خشک نشده محل لکه را با آب سرد و صابون بشویید.تا بر طرف شود .

2- روی لکه خون را فوراً با خمیری که از مخلوط کردن آ ب سرد و نشاسته ذرت درست کرده اید، بپوشانید و به آرامی کمی مالش دهید و آن را مقابل آفتاب بگذارید تا خشک شود. آفتاب خون را از پارچه خارج کرده و جذب نشاسته می کند. در صورت نیاز این عمل را چند بار تکرار کنید.

3- پارچه خونی را درون مخلوط آب سرد و نمک خیس کنید. آب را آنقدر عوض کنید تا لکه به طور کامل برطرف شود.

4- برای پاک کردن لکه های کوچک خون روی یقه پیراهن های مردانه (در اثر تراشیدن ریش)، کافی است چند قطره آب سرد روی هر لکه بریزید و سپس مقداری پودر نشاسته روی آن بپاشید. وقتی نشاسته خشک شد، پیراهن را بشویید لکه های خون برطرف خواهند شد.

نحوه پاک کردن خطوط کاربن از روی نایلون و رو میزی 

برای محو کردن این نوع لکه ها آب ژاول را با آب سرد مخلوط کرده روی لکه بمالید .

در صورتی که لکه روی پارچه ای که از الیاف مصنوعی تهیه شده ایجاد شد می توانید با آبلیموی خالص آن را بر طرف نمائید.

برای برطرف کردن لکه روی نایلون نیز می توانید از ابر همراه با پودر شستشو استفاده کنید.

 

 

نحوه بر طرف کردن لکه روغن ماشین 

 

 

تا به حای پیش آمده است که از کنار ماشین عبور کرده باشید و لباس شما سیاه شده باشد برای این منظور روی لکه ها، کره یا روغن،بمالید و بگذارید 12 ساعت بماند. سپس آن را با بنزین پاک کنید و این راه برای لباس های ابریشمی و کتانی است.

برای پارچه های چرمی می توانید مقداری وازلین روی روغن بمالید و بعد از یک ساعت و نیم با تتراکلرورد و کربن پاک کنید سپس با یک تکه پارچه پشمی آن جلا دهید.

 

 

نحوه بر طرف کردن لکه های رنگ 

 

 

برای لکه زدایی رنگ ها باید بدانیم که چندین نوع رنگ داریم و بعداً برای هر نوع از آنها تدبیر خاصی بیندیشیم.

سه نوع رنگ داریم:

1: لکه های مربوط به آبرنگ

2: لکه رنگ پلاستیکی

3: لکه رنگ روغنی.

1: زدودن لکه آبرنگ: زدودن لکه آبرنگ ساده است برای این منظور باید با آب سرد بشویید سپس با آب نیمگرم و پودر رختشویی آنها را تمیز بشویید و آب بکشید و اگر خیلی سمج باشد، پنبه را به گلیسیرین آغشته کنید و روی آن بمالید سپس با آب گرم و پودر رختشویی بشویید و آب بکشید و اگر نتیجه نگرفتید از تربانتین استفاده کنیم.

2: لکه های پلاستیکی: ابتدا اضافی رنگ را بتراشید سپس نفت خام بمالید و با پنبه پاک کنید و سرانجام با آب گرم و صابون بشویید و آبکشی نمایید.

3: لکه های رنگی روغنی: اگر کهنه و خشک است پاک کردن آن تقریباً غیر ممکن است اما در صورتی که هنوز خشک نشده و یا فقط یکی دو روز پیش اتفاق افتاده است باید چنین کرد: از روی هر نوع پارچه اضافه رنگ را لبه ی تیز کار بگیرید بعد پنبه ای را به تربانتین آغشته کنید و روی لکه بمالید سپس با پنبه دیگری پاک کنید این کار را چندین بار تکرار کنید و ته رنگ را نیز با آب گرم و پودر لباسشویی از بین ببرید مسلماً از نتیجه کار راضی خواهید بود.

 

 

لکه رنگ روی قالی:

 

 

لکه زدایی رنگ روی قالی و موکت مشکل تر است برای پاک کردن آنها باید پنبه را با تربانتین خیس کنید و بر روی لکه بمالید و بعداً با پنبه دیگری پاک کنید تا اینکه لکه از میان برود.

 

 

نحوه پاک کردن لکه سس گوجه فرنگی

 

 

ابتدا روی سطح لکه را با روش ضربه ای به وسیله پارچه ای دیگر به الکل آغشته کنید، سپس در آب سرد و مواد شوینده بشویید. 

اگر لکه روی سطح فرش یا موکت ایجاد شده باشد، ابتدا مقداری فوم ریش تراشی بر روی لکه بریزید و سطح آن را با اسفنج آنقدر مالش دهید تا پاک شود. سپس دستمال دیگری را کمی مرطوب کنید و بر روی لکه بکشید و صبر کنید تا خشک شود.

 

 

نحوه پاک کردن لکه رژ لب

 

 

شما می توانید با مالیدن خمیر دندان بر روی این نوع لکه و سپس شست و شو، آن را به طور کامل از بین ببرید.

البته پاشیدن اسپری مو نیز برای از بین بردن چنین لکه هایی (پیش از شست وشو) بسیار مفید است. 

راهکار دیگر برای این منظور استفاده از الکل است.

 

 

نحوه پاک کردن لکه از روی پارچه مبل

 

 

 

 

لکه نوشابه بر روی مبل : 

 

 

برای از بین بردن لکه نوشابه می توانید کمی نمک بر روی لکه تازه بپاشید و بعد اسفنجی را خیس نموده روی لکه بکشید و سپس با آب گرم به وسیله اسفنج آبکشی کنید. 

 

 

اثر سوختگی بر روی مبل : 

 

 

برای از بین بردن اثر سوختگی یا زردی سیگار حبه قندی را روی لکه بکشید و آنقدر این کار را ادامه دهید تا لکه از بین برود. برای از بین بردن این نوع لکه اسفنجی را به شیر آغشته کنید و روی لکه بمالید . 

در صورتی که لکه روی پارچه ای که از الیاف مصنوعی تهیه شده ایجاد شد می توانید با آبلیموی خالص آن را بر طرف نمائید. 

چنانچه این لکه پارچه های کرکدار بود ابتدا با کمی شیر خوب لکه را خیس کنید و بعد با پنبه آن را پاک نمائید و در آخر با آب و صابون لکه های حاصل از شیر را بشویید. 

 

 

لکه جوهر بر روی مبل : 

 

 

اگر لکه مربوط به مرکب سیاه است ابتدا محل را خیس کرده روی آن کمی نمک آشپزخانه بریزید و سپس با پنبه مالش دهید و چنانچه نتیجه نگرفتید مخلوطی از گلیسرین و آمونیاک را روی لکه بمالید و سپس با آب و پودر دستی خوب شست و شو دهید . البته می توانیداز آب ژاول هم استفاده کنید.

 

 

لکه خون بر روی مبل : 

 

 

بهترین چاره برای از بین بردن لکه خون هم این است که مقداری نشاسته را ( به نسبت بزرگی و کوچکی لکه )در آب مخلوط کنید و به هم بزنید تا خمیر نسبتاًغلیظی بدست آید . آنگاه روی لکه خون را با این خمیر بپوشانید و بعد از خشک شدن نشاسته ها ، آنها را بتراشید و با برس محل لکه را پاک کنید. 

 

 

لکه میوه بر روی مبل : 

 

 

اگر این لکه بر روی پارچه سفید بود ، کافی است با آب و صابون آن را بشویید . اگر لکه روی پارچه پشمی بود آب اکسیژنه 20% را با چند قطره آمونیاک مخلوط کرده با آن لکه را پاک کنید. اگر لکه روی پارچه های ابریشمی سفید و یا رنگی بود آب و الکل سفید 90% را به نسبت مساوی مخلوط کرده و با آن لکه را محو کنید. 

 

 

لکه چربی بر روی مبل : 

 

 

برای از بین بردن لکه چربی قسمت لکه شده را با کمی محلول نمک و الکل بمالید . اگر لکه چربی روی پارچه ابریشمی است با یک برگ کاغذ خشک کن روی قسمت لکه شده را بپوشانید و اتوی داغ را محکم روی آن فشار دهید تا لکه ناپدید شود.

 

 

نحوه پاک کردن لکه شمع، مداد شمعی و مدادهای چرب آرایشی

 

 

برای این منظور کافی است ابتدا باقی مانده ماده ایجاد کننده را با جسمی نوک تیز به آرامی بردارید. سپس دو تکه دستمال توالت یا کاغذ قهوه ای (مورد استفاده در خشکشویی ها) در دو طرف لکه قرار دهید. سپس اتوی گرم را بر روی یکی از کاغذها در محل لکه فشار دهید. به این ترتیب، چربی موجود در لکه آب می شود و جذب دستمال یا کاغذهای طرفین می شود و لک از بین می رود. 

ولی در مورد موکت و فرش پس از برداشتن پارافین سفت شده از روی سطح، تنها یک کاغذ بر روی سطح لکه قرار دهید و اتو بکشید.

 

 

نحوه پاک کردن چسب مایع از روی فرش یا موکت

 

 

برای از بین بردن لکه چسب، پارچه ای را درون سرکه فرو برده روی لکه چسب بگذارید،بطوریکه کاملا آن را اشباع کند،بزودی چسب سفتی خود را از دست داده و نرم خواهد شدکه به راحتی جدا خواهد شد.

 

 

نحوه از بین بردن لکه اتو 

 

 

 

 

نحوه رفع برق اتو روی لباس :

 

 

اگر پارچه و لباس شما بر اثر اتو کشیدن برق افتاده پارچه نخى مرطوبى را روى قسمت براق شده قرار دهید و اتو بکشید، تا بخار حاصله برق افتادگى را از میان ببرد.

 

 

اثر سوختگی با اتو:

 

 

اگر لباس شما بر اثر گرمای زیاد اتو زرد رنگ شده می توانید پیاز را دو نیم کرده و روی پارچه بمالید و بعد آن را داخل آب سرد به مدت چند دقیقه خیس کرده و سپس آن را بشویید. خواهید دید که لکه های زرد برطرف شد.

 

 

نحوه از بین بردن لکه اتو بر روی فرش :

 

 

همچنین برای از بین بردن لکه اتو بر روی فرش و موکت همانند لباس می توانید یک پیاز را به دو نیم کرده و روی محل لکه بگذارید. بعد آن را با سرد خیس کنید و بشویید.

 

 

نحوه از بین بردن لکه چایی بر روی فرش

 

 

آیا می دانید لکه چایی که روی فرش رنگ روشن ریخته و همان لحظه پاک نکرده و الان هم خشک شده است را چگونه می توان از بین برد؟

در پاسخ باید گفت : به محض ریخته شدن چای بر روی فرش، آن را با آب سرد و مواد شوینده شست و شو دهید.

اگر امکان شست وشوی سریع آن وجود نداشت، مقداری نمک بر روی سطح لکه بریزید و مدتی صبر کنید تا نمک آن را به خود جذب کند. سپس در صورت فراهم شدن شرایط شست وشو، آن را به روش معمول با آب گرم و مواد شوینده بشویید.

راهکار دیگر این است که سطح لکه را با اسپری مخصوص مو بپوشانید، سپس یک قطعه صابون بر روی سطح لکه بمالید و بعد آن را در آب سرد خیس کنید و بشویید.

 

 

پاک کردن لکه های زرد روی یخچال

 

 

هنگامی که لکه هایی روی یخچال به رنگ زرد ایجاد شده و با هیچ مایع پاک کننده ای رفع نمی شود در آن هنگام کمی پنبه را به سرکه آغشته کنید و با آن روی لکه های زرد رنگ بکشید. بگذارید کمی بماند بعد با یک ابر تمیز روی آن را بکشید. سریعاً‌ پاک می شود. 

 

 

پاک کردن لکه آدامس

 

 

گاهی اوقات برایتان اتفاق افتاده که آدامسی به لباس شما بچسبد . برای حل این مشکل می توان از راه های زیر استفاده نمود :

1-در مرحله اول می توانید یک تکه یخ روی لکه بگذارید و بعد آدامس سفت شده را بکنید. 

2 اگر پارچه شما قابل شستشوست , کمی سفیده تخم مرغ روی آدامس بمالید تا نرم شود و تا جایی که ممکن است آدامس را از روی پارچه بردارید و سپس بشویید. 

3- اما اگر پارچه شما قابل شستشو نمی باشد با یک تکه اسفنج ابتدا تراکلرید کربن و سپس آب و صابون بمالید , این عمل را تکرار کنید تا پاک شود .

توجه : باید برای پاک کردن لکه آدامس احتیاط کرد تا پارچه آسیب نبیندو پاره یا سوراخ نشود.

کرم های طبیعی در خانه درست کنید +طرزتهیه

داشتن پوستی سالم و بانشاط تنها در گرو استفاده از کرم‌ها، لوسیون‌ها و ماسک‌های گران‌قیمت، خارجی نیست. در طبیعت گیاهان دارویی، دانه‌های روغنی وجود دارد که تاثیر خواص درمانی و شفابخش آنها در درمان و پیشگیری از ابتلا به عارضه‌های پوستی آشکار شده است.
به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران،داشتن پوستی سالم و بانشاط تنها در گرو استفاده از کرم‌ها، لوسیون‌ها و ماسک‌های گران‌قیمت، خارجی و رنگارنگ نیست. در طبیعت گیاهان دارویی، دانه‌های روغنی و میوه‌های متنوعی وجود دارد که تاثیر خواص درمانی و شفابخش آنها در درمان و پیشگیری از ابتلا به بیماری‌ها و عارضه‌های پوستی نه‌تنها بر درمانگران طب سنتی در سراسر جهان بلکه برای متخصصان پوست و پزشکان طب مدرن نیز آشکار شده است، به گونه‌ای که امروز بسیاری از داروسازان در طب مدرن از گیاهان دارویی، دانه‌های روغنی و مواد معدنی برای تهیه انواع کرم‌ها، لوسیون‌ها و مواد بهداشتی و آرایشی استفاده می‌کنند.

ماست+ تخم‌مرغ+ عسل + سرکه

کرم‌شب عسل ویژه پوست‌های چرب

اگر به دنبال یک کرم مناسب هستید که علاوه بر آب‌رسانی مناسب به پوست‌تان در طول شب میزان چربی پوست‌تان را نیز کنترل کند، این کرم را تجربه کنید. برای تهیه این کرم به 4 قاشق غذاخوری ماست، یک عدد زرده تخم‌مرغ، یک قاشق غذاخوری خامه، یک قاشق غذاخوری عسل حرارت دیده و یک قاشق مرباخوری سرکه احتیاج دارید. این مواد را به خوبی با هم مخلوط کنید و آنقدر هم بزنید تا مخلوطی نرم و یک‌دست به دست آید. این کرم را می‌توانید در یخچال نگهداری کرده و هر شب روی پوست صورت‌تان استفاده کنید. بعد از یک هفته استفاده از این کرم خواهید دید که پوست‌تان علاوه بر اینکه چربی خود را از دست می‌دهد، نرم و شفاف هم می‌شود.

روغن آووکادو+ روغن جوانه گندم+ کره کاکائو

کرم دور چشم روزانه همیشه بهار

برای تهیه این کرم نیاز به یک ظرف بلوری نشکن دارید. ظرف را تهیه کنید و 3 قاشق چای‌خوری از روغن‌های آووکادو، روغن جوانه گندم و  روغن همیشه بهار را درون این ظرف بریزید. بعد از آنکه روغن‌ها به خوبی مخلوط شدند 2 قاشق غذاخوری کره کاکائو به آن اضافه کنید و مواد را به خوبی هم بزنید، سپس این ظرف را روی حرارت غیرمستقیم قرار دهید. به عنوان مثال می‌توانید یک قابلمه آب را به جوش بیاورید و کاسه روغن‌ها را روی آن قرار دهید حرارت غیرمستقیم به مخلوط شدن روغن‌ها کمک کند. پس از 20 دقیقه روغن‌ها را که به خوبی ترکیب شدند از روی حرارت بردارید و اجازه دهید تا سرد شود. این کرم را می‌توانید هر شب دور چشم‌های‌تان ماساژ دهید و از بروز چین و چروک در اطراف چشم پیشگیری کنید.

رازیانه+ آب

لوسیون پاکسازی منافذ پوست رازیانه 

اگر می‌خواهید منافذ باز صورت‌تان را پاکسازی کنید و در عین حال به روشی طبیعی و گیاهی برای بستن منافذ پوستی‌تان اقدام کنید می‌توانید از لوسیون گیاهی رازیانه استفاده کنید. این لوسیون را می‌توانید هر شب پیش از خواب تست کنید. برای تهیه این لوسیون کافی است یک مشت گیاه خشک شده رازیانه را در 4 لیوان آب بریزید و آن را روی حرارت بگذارید تا 2 لیوان آن بجوشد. سپس جوشانده باقیمانده را صاف کنید و آن را کنار بگذارید تا سرد شود. اگر از این لوسیون هر شب استفاده کنید خواهید دید که بعد از 10 روز استفاده خاصیت انقباضی لوسیون رازیانه به بسته شدن و تنگ شدن منافذ پوستی شما کمک کرده و ظاهری آراسته به شما هدیه می‌کند.

پیاز+ عسل+ روغن سوسن سفید

کرم ضد چروک ویکتوریا ویژه خانم‌های 30ساله 

بسیاری از زنان انگلیسی علاقه‌مند به شیوه‌های سنتی و طبیعی از انواع کرم‌ها و روغن‌های گیاهی برای پیشگیری از چین و چروک و آبرسانی به پوست‌شان استفاده می‌کنند. یکی از محبوب‌ترین کرم‌های طبیعی زنان قدیمی انگلیس کرم پیاز است که از ترکیب یک استکان آب پیاز با 3 قاشق روغن سوسن سفید و 4 قاشق عسل تهیه می‌شود. این مواد را به خوبی با هم ترکیب کنید و آن را با حرارت یک تا 2 شمع حرارت دهید. بعد از آنکه این مواد به خوبی با هم ترکیب شدند، پس از گذشت 20 تا 30 دقیقه اجازه دهید این کرم در یخچال به مرور خنک شود. از این کرم می‌توانید هر شب یک لایه نازک روی پوست‌تان بمالید و فردا صبح پوست‌تان را با آب نیمه ولرم بشویید. این کرم آبرسانی بسیار خوبی به سلول‌های پوستی انجام می‌دهد و روند پیری سلول‌ها و بروز چروک‌ها را کند می‌کند.

جوانه گندم+ گلیسیرین+ گلاب

کرم جوانه‌گندم ویژه پوست‌های حساس

اگر پوستی حساس دارید و دائم در حال جست‌وجو در سایت‌ها و بروشورهای لوازم آرایشی و بهداشتی هستید تا کرمی مناسب و بی‌عارضه را برای پوست‌تان امتحان کنید بد نیست برای یک بار هم که شده کرم دست‌ساز خود را برای حفظ شادابی و سلامتی پوست‌تان امتحان کنید. برای تهیه این کرم کافی است 3 قاشق غذاخوری پودر جوانه گندم را با 3 قاشق گلیسیرین ترکیب کنید و آن را به خوبی هم بزنید تا خمیری یک‌دست تهیه شود. حین هم زدن این خمیر قطره قطره گلاب به مخلوط اضافه کنید تا این خمیر از هم باز شده و حالت روان پیدا کند. هم زدن را تا وقتی ادامه دهید که این مخلوط به شکل کرمی نرم و روان درآید. این کرم را درون شیشه‌ای تیره‌رنگ و در یخچال نگه‌دارید و از آن برای مراقبت و شادابی پوست‌تان استفاده کنید.

بابونه + گل پنیرک+ وازلین

کردم دست روزانه بابونه

اگر می‌خواهید در آشپزخانه شخصی‌تان یک کرم دست طبیعی و گیاهی منحصر به فرد تهیه کنید کافی است طبق این نسخه پیش بروید. پیش از هر چیز یک لیوان وازلین را روی حرارت بخار آب گرم کنید تا حرارت به خوبی وازلین را رقیق و روان کند. سپس یک استکان از مخلوط برگ‌های گل بابونه و گل پنیرک را درون وازلین حرارت‌دیده بریزید و اجازه دهید این مخلوط به مدت 40 دقیقه روی حرارت غیر مستقیم باقی بماند تا به خوبی عصاره گلبرگ‌ها و برگ‌های این دو گیاه دارویی در وازلین جذب شود. بعد از سپری شدن زمان این مخلوط را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید خنک شود. از این کرم در یخچال نگهداری کنید و هر روز دو بار از آن برای پیشگیری از خشکی پوست و آبرسانی مناسب به ویژه در روزهای سرد پاییز و زمستان استفاده کنید. 

عسل+ گلیسیرین+ لیموترش

کرم روشن‌کننده پوست دست

اگر می‌خواهید یک کرم روشن کننده پوست دست تهیه کنید که در عین روشن کردن پوست لایه‌برداری مناسبی از پوست دست‌های‌تان داشته باشید می‌توانید به راحتی آن را در آشپزخانه منزل‌تان تهیه کنید. برای تهیه این کرم کافی است سفیده 2 عدد تخم‌مرغ را از زرده آن جدا کنید و آن را با یک قاشق غذاخوری گلیسیرین مخلوط کرده و به خوبی هم بزنید. سپس 3 تا 4 قاشق عسل و یک قاشق چای خوری لیمو به این ترکیب اضافه کنید و در نهایت پودر ریز شده نمک دریا را به آن بیفزایید و آن را به خوبی هم بزنید. این کرم خیلی ساده تهیه می‌شود اما از آنجا که برای تهیه آن از تخم‌مرغ استفاده شده خیلی زود خراب می‌شود. پس باید از آن در یخچال مراقبت کرد. برای استفاده از این کرم کافی است مقداری از آن را روی پوست دست بمالید و با کمک سرانگشتان پوست دست را به خوبی ماساژ دهید. بهتر است بعد از ماساژ دست‌ها اجازه دهید این کرم به مدت 15 تا 20 دقیقه روی دست‌های‌تان بماند. 

سخنی از هیتلر :
اشکایی که بعد از شکست می ریزیم همان عرق هایی است که برای پیروزی نریخته ایم


پول مانند کود است؛ نیک است در صورتی که پراکنده باشد.فرانسیس بیکن




انسانهای سطحی به شانس اعتقاد دارند. انسان های قدرتمند به علت و معلول معتقدند .

چگونه لاغر شویم؟

چگونه لاغر شویم؟

اگر تصمیم به لاغر شدن و کاهش وزن گرفته‌اید و از وضعیت فعلی خود راضی نیستید، مطمئن باشید یک رژیم غذایی سخت و شدید یا انجام تمرینات ورزشی سنگین راه‌حل مناسبی نخواهد بود. نکته‌ای که هیچگاه نباید فراموش کنیم این است که بدن انسان فقط تغییرات آهسته و مستمر را می‌پذیرد.


چه بخوریم تا لاغر شویم؟

این‌که چه بخوریم تا لاغر شویم، یکی از سوالات مورد علاقه افراد چاق است، در حالی که شاید بهتر آن است که بپرسند چه نخورند تا لاغر شوند؟ ولی از آنجا که غذا یک عشق پنهان برای آنان است راه حل لاغری خود را نیز در آن می‌یابند.

البته باید اذعان نمود که غذا جزو لاینفک زندگی همه ماست و از طرفی یک لذت خداداد است پس اولا ما باید غذا بخوریم و ثانیا باید از غذا لذت ببریم وگرنه دچار اختلالات روانی خواهیم شد.

چگونه لاغر شویم-پس حالا چه باید بخوریم تا لاغر شویم؟ یا اگر وزن ما طبیعی است دچار افزایش وزن نگردیم؟  نکات ذیل  جواب خلاصه‌ای است به این سوالات:

1- سبزیجات، حبوبات و غلات سبوس‌دار و میوه‌جاتی که قندشان بسرعت جذب نمی‌گردند و به عبارتی دارای قند پیچیده می‌باشند را جایگزین مواد قندی ساده و انواع شیرینی‌جات نمایید. خیلی از افراد چاق همیشه به دنبال داشتن مواد قندی ساده حتی به میزان کم می‌باشند تا دچار ضعف نگردند، ولی حقیقت آن است که استفاده از این مواد شما را در یک سیکل معیوب قرار می‌دهد که طی روز همیشه باید از این مواد بخورید تا ضعف شما پایان یابد.
2- مصرف لبنیات از نوع کم‌چرب، تخم‌مرغ، گوشت قرمز و گوشت سفید بدون چربی و روغن گیاهی مایع از مواد غذایی است که شما به هر صورت باید در برنامه غذایی خود بگنجانید. ولی مصرف آنها  بنابر شرایط بدنی، سن، جنس و نوع بیماری‌های همراه، بایستی تغییر یابد که نیاز به برنامه‌ریزی منظم توسط متخصصین تغذیه دارد.

چگونه لاغر شویم؟

چگونه لاغر شویم


3- مصرف انواع چربی‌های حیوانی، فست‌فودهای حاوی چربی اشباع شده، نوشابه‌های گازدار، شیرینی‌ها، خرما و عسل و مواد حاوی قند سریع‌الهضم بایستی با محدودیت جدی همراه باشد. اگرچه حذف کامل  این نوع مواد غذایی با توجه به عادات روزمره خیلی از افراد چاق شاید امکان‌پذیر نباشد ولی محدود نمودن با برنامه و زیر نظر متخصص امکان‌پذیر و منطقی بوده و شما را در کاهش وزن بدون شمارش دقیق کالری دریافتی یاری می‌نماید.

4- مقادیر زیادی آب (حداقل 5 تا 6 لیوان در روز) بنوشید تا دیگر شما بین احساس گرسنگی و تشنگی سر در گم نشوید.

5- از آنجا که مکانیسم طبیعی کنترل اشتها و سیری در خیلی از افراد چاق دچار اختلال است،  رفتاردرمانی و تغییر عادات غذایی و شیوه‌های زندگی شاید قبل از نکات فوق و ضروری‌تر از همه آنها باشد، چرا که شما را در ایجاد حس سیری به طور خودکار یاری می‌نماید. از بین عادات غذایی: رژیم غذایی منظم و کنترل سرعت غذا، از نکات اساسی در این زمینه است.


راه حل هایی دیگر برای لاغر شدن:

چگونه لاغر شویم-در این قسمت راهکارهایی که شما بایستی برای به دست آوردن یک وزن سالم انجام دهید ارائه شده است: 

* برای لاغر شدن اول از همه،از هرگونه رژیمی که به صورت فوری عمل کرده و کاهش وزن باور نکردنی را به شما تضمین می کند درحالی که شما هنگام تماشای تلویزیون دسر می خورید،اجتناب کنید.  

* تاکیدتان بیشتر بر روی تناسب اندام باشد تا لاغر شدن.زیرا اگر هدف شما لاغر شدن باشد،این هدف محدودیت در خوردن و ورزش بیش از حد و همچنین آزار و اذیت شما و نگرانی درمورد وزنتان را به دنبال دارد. این روش هیچ نکته سالمی دربر ندارد.

* هر روز 5 وعده کوچک غذا بخورید.یک ظرف کوچک به اندازه دو کف دست (زمانی که درکنار هم هستند)بردارید.این اندازه باید سایز هر وعده غذایی شما باشد.خوردن در طول روز باعث می شود که شما از گرسنگی و خوردن زیاد در وعده بعدیتان دوری کنید.
* آخرین وعده غذایی شما نباید دیرتر از 7 بعداز ظهر باشد. 

*برای لاغر شدن بهتر است، شیرینی،شکر و جوش شیرین را از رژیمتان حذف کنید.به جای شیرینی،آدامسهای نعنایی و دارچینی بجوید.به جای شکر از عسل به عنوان یک جایگزین استفاده کنید.

* درروز حداقل یک بار سوپ بخورید.سوپ مغذی کم نمک آب بدن را تأمین می کند درحالیکه مواد زائد را از بدن شما دفع می کند.افرادی که روزانه یک وعده یا بیشتر سوپ می خورند کاهش وزن بیشتری نسبت به آنهایی دارند که به مقدار مساوی کالری مصرف می کنند اما سوپ نمی خورند.( سوپهای خانگی مصرف کنید زیرا سوپ های کنسرو شده پر از نمک و مواد شیمیایی هستند.)

*برای لاغر شدن روزانه نیم ساعت پیاده روی کنید،پیاده روی به صورت روزانه تاثیر شگفت انگیزی در سوخت و سازتان دارد.سعی کنید پیاده رویتان در هنگام صبح یا شب دو ساعت قبل از خواب باشد.میزان وزن شما می تواند پیاده روی را با ورزشهای کششی مانند تائی چی یا یوگا جایگزین کند.

*چربی را ال کارنیتین از بین می برد:
ال کارنیتین یک اسید آمینه است که در کبد شما تولید می گردد و به کنترل و تنظیم سوخت و ساز چربی شما کمک می کند و این در هر برنامه کاهش وزنی ضروری است.ال کارنیتین همچنین تری گلیسرید را کاهش داده و کلسترول خوب را افزایش می دهد درنتیجه از قلب محافظت می کند.منابع عالی ال کارنیتین شامل گوشت،ماهی،مرغ،گندم (غلات)،انبه(گلابی)،شیر و ... است.

فواید چای زردچوبه و رمز و راز این ادویه

فواید چای زردچوبه و رمز و راز این ادویه



فواید چای زردچوبه, فایده های چای زردچوبه, طرز تهیه چای زردچوبه

فواید چای زردچوبه, فایده های چای زردچوبه, طرز تهیه چای زردچوبه, خواص چای زردچوبه, خواص درمانی چای زردچوبه, خواص زرچوبه, فواید زردچوبه, خواص داروئی زردچوبه,طب سنتی و گیاهان دارویی-داروی گیاهی

 

مطالعاتی در کشورهای مختلف در مورد زردچوبه انجام شده است که تماماً نشان می‌دهند این ادویه فواید بسیاری دارد که شاید اکثر ما از آن بی‌اطلاع باشیم.

همه ما نیاز به کمی درمان داریم که به نظر ما درمان‌های طبیعی بسیار مفید و سودمندترند؛ البته این درمان‌ها باید قبل از وقوع بیماری صورت گیرد تا از بیمار شدن و شدت مریضی پیشگیری شود اما در موقع بیماری هم استفاده آنها مفید است و باعث جلوگیری از پیشرفت بیماری می شوند.

برای شروع روز یک فنجان چای با زردچوبه خواصی باورنکردنی دارد؛ این ادویه به غیر از خوش طعم و رنگ کردن غذا در چای هم می‌توان از آن استفاده کرد.

خواص زردچوبه:
*ضدعفونی کننده و ضد باکتری‌های طبیعی است و برای سوختگی مفید است.

*مخلوط زردچوبه با گل کلم ضد سرطان پروستات است و از رشد سرطان پروستات جلوگیری می‌کند.

*باعث جلوگیری از گسترش سرطان سینه به ریه‌ها می‌شود (نتیجه آزمایشی بر روی موش‌ها).

*قادر به پیشگیری ملانوم است و سلول‌های ملانوم موجود را از بین می‌برد. (ملانوم نوعی سرطان پوست است که در سلول‌های موجود در پوست به نام ملانوسیت شروع می‌شود).

*کاهش ابتلا به سرطان خون در دوران کودکی را کاهش می‌دهد.
*کبد را سم زدایی می‌کند.

*قادر به جلوگیری و کاهش سرعت پیشرفت بیماری آلزایمر و باعث از بین رفتن تجمع پلاک‌های آمیلوئید در مغز می‌شود.

*در بسیاری از سرطان‌ها از تولید متاستاز (مهاجرت سلول‌های سرطانی از یک بافت به بافت‌های دیگر) جلوگیری می‌کند.

*ضد التهاب است و مانند داروهای ضدالتهابی عمل می‌کند، منتها بدون عوارض جانبی است.

*بیماری اسکلروز را کند می‌کند و از پیشرفت آن جلوگیری می‌کند؛ (این بیماری یک بیماری نورون‌های حرکتی است که موجب تخریب پیشرونده و غیر قابل ترمیم در دستگاه عصبی مرکزی و دستگاه عصبی محیطی می‌شود).

*ضد درد و مهار کننده درد است.
*برای کنترل و کاهش وزن مفید است.

*مدت طولانی است که در طب چینی برای درمان افسردگی استفاده می‌شود.

*درمانی طبیعی برای آرتریت و آرتریت روماتوئید است. (آرتریت روماتوئید یک بیماری طولانی مدت است که طی آن مفصل به همراه عضلات، غشاهای پوشاننده و غضروف متاثر می‌شوند و گاهی چشم و رگ‌های خونی نیز درگیر می‌شوند. این بیماری سه برابر در زنان شایع‌تر است و معمولاً بین سنین 20 تا 60 سالگی رخ می‌دهد و حداکثر بروز آن در سنین 35 تا 50 سالگی است).

*اثر پاکلیتاکسل دارو ضد سرطان را افزایش می‌دهد و عوارض جانبی آن را کاهش می‌دهد.
*در مطالعاتی دیگر نتایج امیدوار کننده اثرات زردچوبه بر روی سرطان لوزالمعده مشخص شد.

*استفاده از زردچوبه اثرات مثبتی در میلوم مولتیپل دارد. ( ملیوم مولتیپل شایع‌ترین تومور استخوان است که منشاء آن از خود استخوان بوده و به تومورهایی که منشا آنها سلول‌های خود استخوان است تومور اولیه استخوان می‌گویند؛ سن شیوع این تومور بالای 40 سالگی است و در مردان بیشتر است).

*در مطالعاتی مشخص شده است زردچوبه رشد عروق خونی جدید در تومورها را از بین می‌برد.
*پوست آسیب دیده را به سرعت ترمیم می‌کند تا به حالت اولیه برگردد.

*برای درمان پسوریازیس و سایر اختلالات التهابی پوست مفید است. (پسوریازیس یک بیماری شایع پوستی است که لزوماً خارش دار نیست و با پلاک های قرمز رنگ همراه با پوسته ریزی مشخص می‌شود؛ این بیماری اشکال گوناگون با شدت های متفاوت دارد و مسری هم نیست).

به گفته یک پزشک آمریکایی، استاد دانشگاه و مدیر دانشگاه آریزونا، تحقیقات و مطالعات تجربی مقدماتی اخیر دانشگاه علوم پزشکی گراتس در اتریش نشان دادند زردچوبه و کورکومین بسیار مفید هستند. زردچوبه صدمات احتمالی به کبد مانند سیروز کبدی را به تعویق می‌اندازد.

پژوهشی در دانشگاه ایالتی کانزاس نشان داد اضافه کردن زردچوبه به غذاها می‌تواند سطح آمین‌های هتروسیکلیک ترکیبات سرطانی را 40 درصد کاهش دهد.

مطالعاتی نیز در دانشگاه تگزاس نشان داد کورکومین از رشد سرطان پوست جلوگیری می‌کند، ملانم و همچنین گسترش سرطان سینه به ریه را کند می‌کند و محققان دانشگاه داکوتای جنوبی نشان داد پیش درمانی با کورکومین باعث می‌شود سلول‌های سرطانی در شیمی درمانی و پرتو درمانی آسیب پذیر شوند.

اپیدمیولوژیست‌ها گفتند: بر فرض اینکه بخشی از ادویه کاری دارای زردچوبه است و مردم هند در غذاهای خود مصرف می‌کنند به همین دلیل بیماری آلزایمر در این کشور کمتر است؛ در میان هندی‌ها بین سنین 70 تا 79 ساله و کمتر از یک چهارم آنها مبتلا به آلزایمر هستند که نسبت به کشور آمریکا بسیار کم است.

یک مطالعه جدید دیگر نیز توسط محققان انجام شد که نشان می‌دهد کورکومین در درمان آرتریت موثر است و نتایج جالب توجهی در این تحقیقات بدست آمده است.

مواد لازم و طرز تهیه چای ادویه جات: برای یک قوری

 دارچینیک دوم قاشق چای خوری
 زردچوبهیک دوم قاشق چای خوری
عسل یک قاشق چای خوری برای هر فنجان

 

طرز تهیه :
پس از اینکه آب جوش آمد، زردچوبه و دارچین را به آن اضافه کنید مانند چای بگذارید بجوشد وقتی دم کشید در فنجان خود بریزید و عسل را به آن اضافه کنید؛ پس از هم زدن آن می‌توانید میل کنید.

بد نیست بدانید عسل، زردچوبه و دارچین باعث کاهش وزن نیز می‌شوند و ضد سرطان، ضد عفونت و ضد درد هستند.

خارخاسک و خواص مفید آن

خارخاسک و خواص مفید آن


گیاه خارخاسک یا خار خسک در طب سنتی، خواص درمانی متفاوتی چون دفع سنگ کلیه و مثانه و رفع التهاب مجاری ادرار دارد. میوه این گیاه که در ایران نیز وجود دارد برای درمان دیابت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

خارخاسک

گیاه خارخاسک از خانواده اسفندها است و قسمت مورد استفاده این گیاه میوه، دانه، برگ، ریشه و گاهی تمام قسمت‌های گیاه است و اغلب، تمام میوه آن مورد استفاده قرار می‌گیرد. این گیاه دارویی به عنوان علف هرز در بیشتر مناطق دیده می‌شود. اگرچه گیاه خارخاسک در آمریکا و استرالیا گیاهی سمی محسوب می‌شود اما در طب سنتی چین و هند پیشینه‌ای طولانی و مصارف درمانی بسیار دارد.

این گیاه با گل‌های زردرنگ در مناطق صحرایی و با شرایط نامناسب هم رشد می‌کند. خارخاسک به عنوان گیاه یک ساله در آب‌وهوای سردتر پرورش می‌یابد. از ترکیب‌های مفید و فعال موجود در گیاه خارخاسک می‌توان به ساپونین‌ها، لیگنینامیدها، فلاونوئیدها، آلکالوئیدها و گلیکوزیدها اشاره کرد.

مطالعات آزمایشگاهی روی حیوانات حاکی از آن است که مصرف این گیاه به افزایش ترشح هورمون تستوسترون و همچنین افزایش قدرت و حجم عضلات منجر می‌شود. همچنین مصرف این گیاه تولید سلول‌های جنسی مردانه و زنانه را افزایش می‌دهد. همچنین گیاه خارخاسک در درمان بیماری‌های قلبی – عروقی همچون فشارخون بالا، کم‌خونی، ضعف گردش خون و آنژین صدری موثر است.

 

گیاه خارخاسک باعث کاهش قند خون بیماران دیابتی می‌شود

نتیجه یک تحقیق نشان می‌دهد عصاره میوه گیاه خارخاسک باعث کاهش قند خون در موش‌های دیابتی می‌شود. این پژوهش با هدف ارزیابی اثرات مقادیر متفاوت از عصاره میوه گیاه خارخاسک بر قند خون در موش صحرایی در مقایسه با داروی گلی بن کلامید در کوتاه مدت و بلندمدت انجام شد. در این تحقیق تعداد 60 موش صحرایی نر بالغ نژاد ویستار به وزن 200 تا 250 گرم که در شرایط یکسان نگهداری می‌شدند، به وسیله استرپتوزوسین دیابتی شدند و در این تحقیق مورد آزمایش قرار گرفتند. به این موش‌ها عصاره هیدرو الکلی گیاه خارخاسک در دوزهای 750 ،500 ،250 ،150 ،60 ،30 ،15و 1000 میلی‌گرم در بررسی حاد داده شد و در دوزهای 750 ،500 و  1000 در بررسی فاز مزمن، داروی گلی بن کلامید به مقدار 10 میلی‌گرم به روش داخل صفاقی تزریق شد و این دو با هم مقایسه شدند.

خارخاسک با کاهش تحریک عصبی، افزایش فعالیت عضله قلب و از بین بردن هورمون‌های مازاد از جریان خون، برای برطرف کردن فشارخون مفید است

بعد از این مرحله نمونه خون از ورید خونی موش‌ها به صورت ناشتا و  2ساعت پس از تغذیه جمع‌آوری شد و قند خون با استفاده از دستگاه گلوکومتر اندازه‌گیری شد. نتایج آنالیز آماری نشان داد عصاره هیدرو الکلی میوه خارخاسک سبب کاهش میزان قند خون در موش‌های دیابتی در مقایسه با داروی معیار و گروه شاهد می‌شود. دوزهای 250، 150،60 ،30 ،15 و 500 میلی‌گرم تأثیر معناداری بر قند خون نداشتند درحالی‌که دوزهای 750 و 1000 سبب کاهش پیش‌رونده قند خون دوساعته و ناشتا شدند. بر اساس نتایج حاصل‌شده از این تحقیق عصاره هیدروالکلی میوه گیاه خارخاسک باعث کاهش میزان قند خون در موش‌های دیابتی در مقایسه با داروی معیار شد.

 

خارخاسک و دفع سنگ‌های مجاری ادراری

این گیاه دفع‌کننده سنگ‌های مجاری ادراری و تسهیل دهنده عمل تصفیه خون و اعمال کبدی است و نحوه مصرف آن بدین صورت است: میوه این گیاه باید روزی 3 مرتبه و به میزان 2 تا 4 گرم به صورت دم کرده مصرف شود. 

خارخاسک

خارخاسک و ناتوانی جنسی

اگر چه بسیاری معتقدند که گیاهان دارویی برای مشکلات جنسی کاربردی ندارند و این مشکل را برطرف نمی‌کنند اما تحقیقات خلاف آن را ثابت کرده است. یکی از بهترین این داروها خارخاسک است که روی کاربرد آن تحقیقات بسیاری انجام شده است. این ماده از زمان‌های قدیم در اروپا و آسیا برای درمان ناتوانی‌های جنسی و ناباروری مورد استفاده قرار می‌گرفته است البته قبل از اینکه پیشرفت‌های علمی داروهایی شیمیایی و علاج‌های پزشکی برای این عارضه پیدا شود و ماده اصلی آن که پروتودیوسین نامیده می‌شود کشف شود. شش دانشگاه و بیمارستان آکادمیک بیش از نه تحقیق روی این مسئله انجام داده‌اند که آثار پر منفعت داروهای گیاهی را به اثبات می‌رساند. این تحقیقات نشان داده است که خارخاسک در مواقعی کاربرد دارد که هورمون‌های جنسی فرد نامتوازن بوده یا تستوسترون کاهش یافته باشد. در این حالت ماده فعال موجود در خارخاسک می‌تواند با استفاده از آنزیم‌های طبیعی بدن فرد این کمبود را جبران کند.

غرغره‌ی جوشانده خارخاسک برای معالجه التهاب‌ها و برفک دهان، کاربرد دارد

تحقیقات دیگری نشان داده است که خارخاسک می‌تواند DHEA که ماده‌ای موثر برای برقراری یک رابطه‌ی جنسی سالم و کامل می‌باشد را در بدن فرد بالا ببرد. این ماده برای درمان ناتوانی‌های جنسی بالا بردن کیفیت عملکرد فرد بسیار خوب عمل می‌کند و اگر به طور مرتب مورد استفاده قرار گیرد می‌تواند این مشکل را درمان کند، به یاد داشته باشید که این دارو فوری عمل نمی‌کند و نیازمند زمان است.

نکته قابل‌توجه: اگرچه می‌توان در فروشگاه‌ها انواع مختلفی از این داروی گیاهی را مشاهده کرد، اما باید توجه داشته باشید که بعضی از این داروها اصل نیستند و فاقد آن ماده فعال که به درمان این عارضه کمک می‌کند هستند. دقت کنید که نوعی از این ماده را انتخاب کنید که حداقل 45 درصد حاوی پروتوسین باشد.

 

خارخاسک برای کاهش فشارخون مفید است

خارخاسک گیاهی است که در گذشته برای کاهش چربی خون و کلسترول، رفع تصلب شرایین، انسداد و سخت شدن سرخرگ‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفت. ترکیبات این گیاه در کاهش مقدار سدیم موجود در خون که باعث کاهش حفظ میزان مایعات می‌شود، موثر است. خارخاسک با کاهش تحریک عصبی، افزایش فعالیت عضله قلب و از بین بردن هورمون‌های مازاد از جریان خون، برای برطرف کردن فشارخون مفید است.

 

دیگر خواص این گیاه

* این گیاه بین ورزشکاران به خصوص بدن‌سازان به همراه مکمل‌های غذایی برای تقویت توده عضلانی و افزایش قدرت مصرف می‌شود و در داروهای سنتی چینی‌ها و هندی‌ها برای درمان بیماری‌های کبد و کلیه و بیماری‌های قلبی - عروقی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

* کارشناسان مالیدن یا خوردن روغن خارخاسک را در تسکین درد مفاصل و کمر تأثیرگذار می‌دانند.

* غرغره‌ی جوشانده خارخاسک برای معالجه التهاب‌ها و برفک دهان، کاربرد دارد.

* میوه‌ی خارخاسک مانند عصاره‌ی گیاه عمل می‌کند و دَم‌کرده‌ی میوه آن، برطرف‌کننده‌ی بیماری‌های کلیه و نقرس است.

خارخاسک

* علاوه بر این افراد مبتلا به اختلالات گوارشی همچون یبوست و نفخ نیز می‌توانند از فواید درمانی خارخاسک بهره‌مند شوند.

* گیاه خارخاسک در طب سنتی چین برای تقویت کبد، درمان پرخوری و همچنین درمانمسمومیت غذایی استفاده می‌شود.

* این گیاه به دلیل ادرارآور بودن و داشتن خواص ضدعفونی‌کنندگی می‌تواند خطر ابتلا به عفونت‌های مجاری ادراری را کاهش دهد.

* خارخاسک همچنین در درمان اختلالات ایمنی بدن از قبیل آلرژی‌های پوستی و اگزما نیز تأثیرات سودمندی دارد.

 

میزان مصرف خارخاسک

میزان مجاز برای هر بار مصرف خوراکی این گیاه، از ریشه، برگ یا میوه، حداکثر 20 گرم و از روغن آن، حداکثر 28 گرم است که این میزان اغلب باید به همراه شیره‌ی انگور یا شیره‌ی خرما و یا عسل مصرف شود.

خواص عرق سنبل الطیب

خواص عرق سنبل الطیب:

ضدهیستری و مسکن دردهای میگرنی

محرک قلب 

محرک اعصاب

ارام بخش

رفع نگرانی

رفع اضطراب

ضد سردرد

نحوه مصرف:

بعد از هر وعده غذایی یک استکان میل شود

خواص عرق نسترن

خواص عرق نسترن:

تقویت قلب

رافع سردی

رفع اسهال

تصفیه خون

درمان ورم کلیه و عوارض ناشی از کمبود ویتامین

مدر

خلط اور

دافع سنگ کلیه

درمان دیابت

خواص عرق نعنا

خواص عرق نعنا:

رفع اسهال و استفراغ

ضد نفخ

اشتها اور

رفع دل درد

رفع دل پیچه

رفع سکسکه

درمان بواسیر

دل مالش

ضدتشنج

بادشکن

خواص عرق هل

خواص عرق هل:

رفع بوی بد دهان

مقوی معده

نیرو بخش

طعم دهنده

بادشکن

رفع سردی

معطر وخوشبو کننده

نحوه مصرف:

بعد از غذا نصف فنجان میل شود

میتوان به عنوان چاشنی در چای نیز از ان استفاده کرد

خواص عرق شاه اسپرم

خواص عرق شاه اسپرم:

-تقویت معده

– باد شکن

– ضد عفونی کننده دهان و دستگاه گوارش

– رفع دل درد

– بوی بد سیر و پیاز را از بین می برد

– رفع سر دردهای یک طرفه و عصبی

– ضد سرفه و آنژین

– رفع التهابات دستگاه مجاری ادرار

– جهت افرادی که هنگام مسافرت با هرنوع وسیله نقلیه ای که دچار سردرد و استفراغ می شود بسیار نافع است

-قاعده اور

- ضد انگل

طریقه مصرف : بعد از هر غذا یک استکان میل شود .