دانستنیهای پزشکی

دانستنیهای پزشکی

اطلاعات بهداشتی و درمانی پاک نت بناب
دانستنیهای پزشکی

دانستنیهای پزشکی

اطلاعات بهداشتی و درمانی پاک نت بناب

درمان تنبلی تخمدان از طریق طب سنتی

درمان تنبلی تخمدان از طریق طب سنتی

یکی از بیماریهای شایع زنان سندرم تخمدان پلی کیستیک است که به صورت عامیانه تنبلی_تخمدان گفته میشود. این بیماری برای بانوان، به خصوص آنهایی که به تازگی زندگی خود را آغاز نمودهاند و قصد باردار شدن دارند، دردسرساز است و در بیشتر موارد تازمانی که درمان نشود، امکان بارداری وجود ندارد.

• تنبلی تخمدان
تنبلی تخمدان اصطلاحی عامیانه است برای افرادی که دچار کمکاری تخمدانها هستند و یا تخمکگذاری خوبی ندارند استفاده میشود. اصطلاح علمی آن تخمدان_پلی_کیستیک است.

• علل این بیماری 
تخمدان این افراد نمی‌تواند به دلیل وجود برخی عوامل، تحت تاثیر هورمون‌های FSH و LH (هورمونهای زنانه) طبیعی بدن قرار بگیرد و در نتیجه تخمک‌گذاری انجام نمی‌شود. یعنی هورمون‌های مترشح این افراد دچار اختلال است و در نتیجه عملکرد مناسبی هم ندارد. عواملی مثل ژنتیک ، تغذیه_و_تاثیر_محیط در بروز این بیماری نقش دارند.

طب_سنتی غلبه رطوبت و سردی در ناحیه تخمدانها را دلیل تنبلی تخمدانها میداند و مهمترین علت آن مصرف بیش از حد سردیجات (مواد غذایی سرد) و مرغهای هورمونی و استحمام در زمان پریودی است.

• نشانههای این بیماری:

1. تخمکگذاریهای کم و نامنظم
2. عدم تخمکگذاری به مدت طولانی که به صورت پریود های دیر به دیر بروز میکند.
3. زیاد شدن هورمونهای_مردانه یا علائم آن، از قبیل افزایش موهای_زائد در نواحی خاص (چانه و لب) و زبر شدن آن.
4. بروز چاقی و آکنه (جوشهای صورت در سن بلوغ) و هیرسوتیسم یا پرمویی 
5. وجود کیستهای متعدد کوچک در تخمدان‌ها در سونوگرافی 
6. بزرگ شدن تخمدانها

• درمان:

درمان ازطریق طب سنتی: مدت زمان درمان یک الی سه ماه طول میکشد و لازم است برای بهبود کامل در طول درمان مواد توصیه شده را به طورکامل مصرف نمایید.

1. بادکش زیر شکم و کمر. سعی کنید این کار را توسط افراد باتجربه و مهارت انجام دهید.

2. شبی یک لیوان عرق رازیانه همراه با یک قاشق مرباخوری عسل به غیر زمان پریودی.

3. مقداری عسل و سیاه_دانه نیمکوب را با هم مخلوط کنید و روزانه دو قاشق مرباخوری (صبح و شام) میل نمایید.

4. داروی ترکیبی (زاج به اندازه یک نخود بیشترنشود + یک قاشق مرباخوری عسل + یک قاشق چایخوری روغن زیتون بودار تصفیه نشده) ساخته و در ایام پاکی در 14 مرحله به صورت واژینال استفاده نمایید.

5. درمان تکمیلی حجامت_عام (مهرههای پشت یا میان دو شانه)، حجامت ساکرال (درناحیه ساکرال کمی پایینتر از مهرههای کمری کاملا بین دو باسن)، حجامت_زیر_شکم هر دو هفته یکبار میباشد، که باید تحت نظر پزشکان متخصص طب سنتی انجام گردد.

تنبلی تخمدان بیماری زنانه شایعی است و درمانهای مختلفی برای آن وجود دارد، بنابراین در صورت مشاهده علائم این بیماری نگران نشوید؛ کافی است با یک متخصص مشورت نموده و با یافتن عوامل ایجاد کننده آن درصدد درمان بر ایید

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد