دانستنیهای پزشکی

دانستنیهای پزشکی

اطلاعات بهداشتی و درمانی پاک نت بناب
دانستنیهای پزشکی

دانستنیهای پزشکی

اطلاعات بهداشتی و درمانی پاک نت بناب

سه سرطان شایع در ایران

سرطان‌های شایع در ایران مانند سایر کشورهای آسیایی پس از سرطان پوست به ترتیب سرطان سینه در زنان، سرطان پروستات در مردان و سرطان معده است که باید گفت در کشور سرطان سینه اولین سرطان شایع کشور است.
به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ سرطان بیماری‌ بی رحمی است که با شیوع آن، در بدن فرد بیمار مشکلات بسیاری را ایجاد می‌شود و این در حالی است که انسانها هر روز به دنبال راهی برای درمان انواع سرطان‌ها در جهان می‌باشند ولی براساس آمارها روند افزایش این بیماری در جامعه ایران است که به سومین عامل مرگ و میر در ایران تبدیل شده است بنابراین کسب اطلاعاتی در این باره ضروری به نظر می‌رسد.  

ایرج خسرو‌نیا متخصص داخلی با اشاره به شیوع سرطان در ایران می‌گوید: عامل بروز سرطان بر اثر شرایط محیطی مختلفی است که افراد در آن قرار می‌گیرند هر چند که این عوامل 100 درصد مشخص نشده‌اند اما عواملی چون مصرف دخانیات، مصرف الکل و ژنتیک در آن دخیل می‌باشند درصد بیشتری از سرطان‌ها، تحت تاثیر عوامل محیطی به وجود می‌آیند.

شایع‌ترین و کشنده‌ترین سرطان‌ها

سرطان معده به عنوان شایع‌ترین و کشنده‌ترین سرطان در کشورمان است که با افزایش سلول‌های سرطانی در معده باعث ایجاد زخم می‌شود.

بروز این بیماری قبل از هر عامل دیگر وابسته به عواملی محیطی است که به عقیده برخی از متخصصان تغییر رژیم غذایی افراد می‌تواند بروز بسیاری از این مشکلات را کاهش دهد.

از دیگر سرطان‌های شایع‌ در ایران بین زنان، سرطان سینه است که با افزایش هورمون استروژن در بدن می‌تواند منجر به بروز این بیماری شود.

خسرو نیا گفت: زنان باید هر هفته وضعیت خود را بررسی کنند و در صورت هرگونه تغییراتی به سرعت به پزشک مراجعه کنند.

اشعه‌ی ماورای بنفش عامل سرطان پوست

یکی دیگر از سرطان‌های شایع، سرطان پوست است که از نظر شیوع در کشورمان جزو سه سرطان شایع قرار می‌گیرد که پزشکان مهم‌ترین عامل شناخته شده در ایجاد آن را تماس‌های مکرر پوست با اشعه‌ی ماورای بنفش خورشید به خصوص در تابستان می‌دانند.

خسرونیا در ادامه گفت: یکی دیگر از سرطان‌ها که بین مردان شیوع بیشتری دارد، سرطان پروستات است که افراد در صورت دیدن خون در ادرار باید به پزشک مراجعه کنند تا عوامل پیشگیری قبل از درمان صورت گیرد.

سرطان روده، ریه، مثانه و کبد از انواع دیگر سرطان‌های شایع در کشورمان هستند که از نظر میزان شیوع، در رتبه‌های بعدی قرار می‌گیرند.

آنچه ضروری است: شناخت درباره‌ی تمامی شرایط تهدید کننده بروز سرطان در افراد است که مهم‌تر از هر نوع تشخیصی، تشخیص نقطه شروع بیماری در افراد می‌باشد که می‌توانیم با تصحیح یک برنامه غذایی و شرایط محیطی مناسب به کاهش این بیماری‌ها کمک کنیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد